بهترین روش طرز تهیه موس انار مخصوص شب یلدا


949

بهترین روش طرز تهیه موس انار مخصوص شب یلدا

موس در زبان فرانسه به‌معنای کف یا خزه است که هم به‌شکل دسر و هم به‌صورت غذا وجود دارد. دسر موس، دسری سرد و شیرین است که از ترکیب خامه، ژلاتین و میوه‌های مختلف تهیه شده و دارای انواع طعم‌های شکلاتی، وانیلی، میوه‌ای و… است. موس انار یکی از انواع این دسر خوشمزه فرانسوی است که در کمترین زمان و با مواد در دسترس قابل تهیه بوده، می‌تواند یک پذیرایی مناسب و پرطرفدار برای شب یلدا باشد.

در ادامه با آموزش بهترین روش طرز تهیه موس انار مخصوص شب یلدا، شما را در تدارک سفره‌ای خوش رنگ و لعاب همراهی می‌کنیم.

طرز تهیه دسر موس انار

موس انار دسری خوشمزه و خوش‌رنگ است که دستور نسبتا ساده‌ای داشته و به‌راحتی در خانه قابل تهیه می‌باشد. در ادامه به معرفی چند دستور پخت از این دسر محبوب می‌پردازیم تا با انتخاب از بین آن‌ها بتوانید از طعم این دسر جذاب لذت ببرید.

مواد اولیه لازم برای تهیه موس انار ساده

مواد لازممقدار
ژله اناردو بسته
شیریک لیوان
خامه قنادی (یا خامه صبحانه)۲۰۰ گرم
پنیر ماسکارپونه۲۰۰ گرم
پودر قند (درصورتی که از خامه صبحانه استفاده کردید)۲ الی ۳ قاشق غذاخوری

این مطلب را نیز بخوانید:

دستور تهیه دسر موس انار

  • مرحله اول: ابتدا دو بسته ژله انار را در ظرفی با یک لیوان آب‌ جوش مخلوط کرده، حدود 10 دقیقه روی بخار کتری قرارداده، هم می‌زنیم تا ژله کاملا حل شده و شفاف شود.
  • مرحله دوم: ژله را کنار می‌گذاریم تا کاملا سرد شود. پس از سرد شدن یک لیوان شیر هم‌دمای محیط به ژله اضافه کرده و سریع هم می‌زنیم تا یکدست شود. برای اینکه پس از اضافه کردن شیر به ژله، شیر نبرد، دقت داشته باشید که حتما شیر و ژله هم‌دما باشند.
  • مرحله سوم: 200 گرم خامه قنادی یا یک بسته خامه صبحانه را در ظرفی ریخته، 200 گرم پنیر ماسکارپونه به آن اضافه کرده و به‌خوبی مخلوط کنید. (اگر از خامه صبحانه استفاده می‌کنید باید دو الی سه قاشق غذاخوری پودر قند نیز به مواد اضافه کنید.)
  • مرحله چهارم: وقتی مواد خامه‌ای یکدست شد، ژله را در چند مرحله به آن اضافه کرده، خوب هم می‌زنیم تا مواد یکدست شود.
  • مرحله پنجم: قالب را با چند قطره روغن مایع چرب کرده، سپس مواد را داخل قالب ریخته و به‌مدت حداقل 4 ساعت در یخچال قراردهید تا کاملا خودش را بگیرد. پس از اینکه دسر آماده شد، ابتدا اطراف موس را با یک چاقو از قالب جدا کرده، سپس در ظرف سرو برگردانید. می‎‌توانید آن را با ترافل، شکلات، پودر نارگیل و… تزیین کنید.

این طرز تهیه را نیز مطالعه کنید:

راز و فوت و فن های طرز تهیه موس انار

  • برای تهیه پودر قنذ از شکر استفاده نکنید، چراکه پودر قند باید به نرمی آرد باشد درحالیکه پودر شکر چنین بافتی به شما نمی‌دهد. توجه به این نکته نیز ضروری است که پودر قند پس از مدتی ممکن است سفت شود؛ بنابراین پیش از استفاده چک کنید که اگر سفت شده بود آن را مجددا کوبیده و الک کنید.
  • پیش از ریختن مواد در قالب، قالب را با چندقطره روغن مایع چرب کنید. اگر پس از چرب کردن قالب کمی شکر در آن بپاشید، دسر راحت‌تر از قالب جدا می‌شود.
  • برای تهیه موس، بهترین پنیر پنیر ماسکارپونه است، چراکه نمک نداشته و بافت مناسبی برای این نوع دسرها دارد؛ ولی اگر این پنیر در دسترس شما نبود می‌توانید از پنیرهای خامه‌ای کم‌نمک و کم‌چرب استفاده کنید.
  • اگر موسی را تهیه می‌کنید که در آن از نشاسته ذرت استفاده شده، بهتر است پیش از اضافه کردن نشاسته به سایر مواد، آن را در کمی آب سرد حل کنید تا در مواد گلوله گلوله نشود.
  • اگر آب انارتان خیلی ترش بود می‌توانید مقدار شکر یا پودر قندتان را کمی بیشتر کنید.
  • برای تهیه این دسر می‌توانید هم از خامه صبحانه و هم از خامه فرم گرفته استفاده کنید. اگر از خامه صبحانه استفاده می‌کنید دوقاشق پودر قند به مواد اضافه کنید.
  • برای این دسر می‌توانید بنا به سلیقه خود از انواع قالب‌ها یا ظروف سرو استفاده کنید.
  • اناری که برای تزئین استفاده می‌کنید بهتر است قرمز باشد تا رنگ و طعم بهتری به شما بدهد.
  • در تهیه ژله حتما ابتدا ژله را با آب جوش مخلوط کنید تا کاملا حل شود، در غیر این‌صورت رنگ ژله‌تان کدر خواهد شد.

روش های تزیین موس انار

در تهیه کیک‌موس انار علاوه بر اینکه می‌توانید موس را روی کیک بریزید، می توانید از موس به‌شکل لایه‌لایه در میان کیک استفاده کنید.

روش های تزیین موس انار
روش های تزیین موس انار
روش های تزیین موس انار

استفاده از لیوان یا ظرف‌های سرو تک‌نفره، یکی از مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای سرو این دسر خوشمزه است که می‌توانید برای انواع یک لایه، چند لایه و حتی کیک موس انار از این ظروف استفاده کرده و روی آن را با پودر شکلات، مربا ویا دانه‌های انار تزئین کنید.

موس انار لیوانی
موس انار لیوانی

همچنین می توانید به جای استفاده از دانه انار، از انواع مارشمالو، ترافل و میوه‌های دیگر نیز برای پر کردن قسمت گود وسط موس استفاده کنید.

روش های تزیین موس انار



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x