گل محمدی همه‌اش خیر و برکت است انگار


3,313

roses-are-bounteous

شیشه کوچک تیره‌رنگ را گرفته‌ام در دستم. روی برچسب شیشه طرح یک گل سرخ زیبا چاپ شده است. گل سرخ صورتی که می‌بینم حواسم می‌رود به غنچه گل‌های عطر چای و گلاب‌گیری کاشان و هرچه خاطره دارم در طول سالهای مختلف. اما این بار نه اثری از عطر گلاب است و نه غنچه گل. روی شیشه نوشته است «روغن گل محمدی سادات».

روغن گل محمدی

من که برای اولین‌بار بود می‌شنیدم گل محمدی روغن هم دارد. این گل سرخ ساده و کوچک، همه چیزش خیر و برکت است. اصلاً شاید به همین خاطر اسمش را گذاشته‌اند گل محمدی.

یک بطری شیشه‌ای کوچک با درپوش قطره‌چکانی سفید، دقیقاً همان چیزی ست که موقع سفارش روغن گیاهی انتظارش را داشتم. البته که مورد پسند من نیست و ترجیح می‌دهم در اولین فرصت ظرفش را عوض کنم، اما یکی از ساده‌ترین گزینه‌هایی‌ست که تولیدکننده‌ها مورد استفاده قرار می‌دهند.

در پرس‌شده شیشه را باز می‌کنم و با احتیاط بو می‌کشم. از آنجایی که بویایی قوی و حساسی دارم از اطوارهای ویژه‌ام ناراحتی از بو‌های تند است. اما بوی روغن گل محمدی با وجود آن که هیچ شباهتی به عطر گلاب ندارد، زننده و ناراحت‌کننده هم نیست. ته بوی این روغن به تلخی می‌زند.

[bs-show-product id=88447]

 به آرامی شیشه را کج کردم که غلظت روغن و نوع قطره‌چکانی بودن درپوش را چک کنم؛ چند ثانیه طول کشید تا اولین قطره چکید کف دست من، اما قطره‌های بعدی تندتند چکیدند. هم روغن خیلی غلیظی نیست و هم درپوش آن خیلی قطره‌چکانی نیست. بهتر است برای استفاده، کف دست یا انگشت‌تان را به سر شیشه بچسبانید و شیشه را وارونه کنید؛ اینطور بهتر می‌توانید مقدار روغن مصرفی را کنترل کنید. چربی خیلی زیادی ندارد و نیازی به ماساژ طولانی موضع دردناک نیست. خیلی سریع روغن جذب می‌شود و چربی هم به دست‌تان نمی‌ماند.

[bs-show-product id=47529]

یکی از چند سؤالی که برای من پیش آمد، نحوه نگهداری از روغن گل سرخ است. از آنجایی که روغن طبیعی‌ست و مواد نگهدارنده ندارد، بهتر بود تاریخ مصرف و نحوه نگهداری آن در بسته‌بندی بیاید.

سؤال بعدی درباره نحوه استفاده از خواص دیگر این روغن است. درمورد خاصیت ضد اسپاسم و گرفتگی نوشته‌اند که موضع دردناک را با روغن ماساژ دهید. اما برای کاربردهایی مثل نشاط آوری و تقویت بدن، ضد تب بودن، مسهل صفرا و ضد یبوست بودن چیزی ذکر نشده است.

[button href=”https://basalam.com/search?q=روغن+گل+محمدی” align=”center” target=”_blank”]روغن گل محمدی[/button]



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
4 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الهه
الهه
4 سال قبل

یه سوال دیگه اینکه چند میلی هستش ؟

الهه
الهه
4 سال قبل

سلام وقتتون به خیر برای بهبود روحیه طریقه مصرفش به چه شکلی هست؟

شفا
شفا
4 سال قبل

روغن گل محمدی اصل رو از غرفه شفا تهیه کنید???????

Saman
Saman
4 سال قبل

عالی!!

4
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x