ترنچ کت (بارانی) چیست؟ شیک ترین مدل ها 1402+ روش استایل


1,253

با فرارسیدن فصل پاییز و زمستان دوباره بازار لباس‌های گرم، داغ می‌شود. یکی از این لباس‌ها که در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیاده کرده است، ترنچ‌کت است. در این مقاله قرار است توضیح بدهیم که ترنچ کت چیست و جدیدترین و جذاب‌ترین مدل‌های مردانه و زنانه آن را به شما معرفی کنیم. پس لطفا تا آخر متن با ما همراه باشید.

ترنچ کت (بارانی) به چه لباسی گفته می‌شود؟

احتمالا طراحانی که در قرن نوزدهم ترنچ‌کت‌ را طراحی می‌کردند هیچ‌وقت فکر نمی‌کردند که روزی این کت به جای کت سنگر به کتی برای باران تبدیل می‌شود. ترنچ‌کت‌ها، کت‌های ضدِ آبی بودند که در ابتدا بیشتر برای مردان طراحی شد تا در فعالیت‌های بیرونی مثل سوارکاری، تیراندازی و ماهیگیری استفاده شود. این کت‌ها که کم‌کم حضورشان را ثابت کرده بودند، به تدریج پیشرفته شدند و در جنگ جهانی اول به طور گسترده  توسط سربازان و افسران در سنگرهای گل‌آلودشان استفاده ‌شد.

درست است که ترنچ کت یادگاری است که سربازهای انگلیسی از جنگ برای زنهایشان آوردند اما بعدها با ورودش به صنعت سینما وارد عرصه‌ی مد هم شد. ترنچ‌کت‌ها که در سینمای هالیوود در تنِ کارآگاه‌های باهوش، جاسوس‌های فریبنده، گانگستر مهربان دیده می‌شدند، تبدیل به نمادی برای مردانِ بی‌باک و زنانِ باهوش شد.

ترنچ کت به چه لباسی گفته می‌شود؟

ترنچ کت چیست؟

ترنچ‌ کت یا همان بارانیِ خودمان، به نوعی از کت‌های بلند گفته می‌شود که چند ویژگی زیر داشته باشند:

  • از پارچه‌های ضد آب مثل گاباردین، کتان، پشم و پنبه دوخته می‌شوند
  • در مدل‌های بلند، بلندیِ آن تا مچِ پا ادامه دارد و در مدل‌های کوتاه، تا بالای زانو طراحی می‌شود.
  • دارای یک لایه آستر هستند.
  • 10 دکمه در جلوی کت دارد
  • یقه‌ی انگلیسی بزرگ و برگردان دارد
  • کمربند از اجزای اصلی آن است
  • روی آستین‌ها، بندی با سگگ کار می‌شود.
  • رنگِ اصلیِ آن خاکی است اما امروزه در رنگهای نودِ بسیاری استفاده می‌شود.
  • جیب‌های بزرگ و پهن دارد.

انواع ترنچ کت‌ها (بارانی) را بشناسید

ترنچ‌ کت‌ها را می‌توان براساس معیارهای مختلفی دسته‌بندی کرد:

انواع ترنچ‌کت (بارانی) براساس جنس

برای دوخت ترنچ‌ کت از پارچه‌ها مختلفی استفاده می‌شود که هر کدام ویژگیِ خاصی به آن اضافه می‌کند:

۱. ترنچ کت گاباردین

با اینکه گاباردین پارچه‌ای نسبتا ضخیم و محکم است اما در عینِ حال بسیار سبک و لطیف است و همین موضوع باعث شده تا یکی از پارچه‌های محبوب برای دوختِ بارانی باشد.

ترنچ‌ کت با پارچه‌ی گاباردین به دلیلِ استحکام و ضخامتِ بالایی که دارد، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای فصلِ پاییز و زمستان‌ (البته از آن زمستانی‌هایی که سرمایش استخوان‌سوز نیست) باشد.

ترنچ کت گاباردین

۲. ترنچ‌ کت پشمی

درست که هیچ نوعِ کتی نمی‌تواند گرمای کتِ پشمی را داشته باشد، اما حواستان باشد با پشمی انتخاب کردنِ ترنچ‌کت‌تان دو ویژگیِ اصلیِ آن را که سبکی و ضدآب بودن است، از دست می‌دهید. پس تنها اگر در مناطق بسیار سردسیر زندگی می‌کنید، ترنج‌کت پشمی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۳. ترنچ‌ کت (بارانی) چرمی

اینکه چرم چقدر می‌تواند به استایلِ شما جلوه و زیبایی ببخشد بر هیچ کس پوشیده نیست. بارانیِ چرمی علاوه بر اینکه به خوبی می‌تواند شما را گرم نگه ‌دارد، به راحتی با استایل‌های رسمی و غیررسمی شما ست می‌شود.

ترنچ‌کت‌ها با هر دو نوع چرم مصنوعی و طبیعی دوخته می‌شوند اما به دلیلِ قیمتِ بالای چرم و پارچه‌ی زیادی که برای دوخت ترنچ‌کت استفاده می‌شود، قیمت‌هایشان گاهی به محدوده‌ی دور از دسترس می‌رسد!!

 ترنچ‌کت چرمی

۴. ترنچ‌ کت پنبه‌ای

اگر در شهرهایی زندگی می‌کنید که آب‌و‌هوای معتدل دارند، سراغ ترنچ‌ کت پنبه‌ای بروید. پارچه‌های پنبه‌ای بسیار لطیف و سبک هستند اما گرمایش زیادی ندارند.

۵. ترنچ‌ کت کتان

ترنچ‌ کت‌های از جنسِ کتان همان کت‌هایی هستند که می‌توانید آنها را بپوشید و زیرِ باران قدم بزنید. پارچه‌های کتان با خاصیتِ ضدِ آبی مناسبی که دارند در پوشش بلندِ کت‌های ترنچ به خوبی شما را از زیاد خیس شدن زیرِ باران حفظ می‌کند.

 ترنچ‌کت کتان

انواع ترنچ‌کت براساس بلندی

برای اینکه ترنچ‌ کت‌تان بتواند استایلِ شیکی به شما ببخشد، باید بلندیِ آن را متناسب با قد و اندام‌تان انتخاب کنید.

بلندی آن تا کجاست؟مناسب کدام اندام است؟مناسب کدام قد است؟
ترنچ کت کوتاهزیر ران تا بالای زانوریز اندام و ظریفکوتاه
ترنچ کت متوسطتا زیر زانوهمه‌ی اندام‌هاهمه
ترنچ کت بلندزیر زانو تا روی مچکشیدهبلند

مدل های ترنچ کت زنانه

در ادامه با جدیدترین مدل‌های ترنچ کت زنانه آشنا می‌شویم:

۱. بارانی زنانه و دخترانه جنس کتان تی سی و آستردار

اینکه برای گرم ماندن در فصل‌های سرد باید لباس‌های سنگین بپوشید را فراموش کنید. این بارانی که از دسته‌ی بارانی‌های کوتاه است با جنسِ کتانش می‌تواند تجربه‌ی خوبِ سبکی و راحتی را همراه با گرما برای شما به ارمغان بیاورد. در بازارِ باسلام نگاهی به این مدل بیندازید، احتمالا زیبایی یکی از رنگهای متنوعِ لایتش دلِ شما را هم خواهد برد.

بارانی زنانه و دخترانه جنس کتان تی سی و آستردار

۲. بارانی دو تیکه‌ی جلیقه‌ دار

اگر اهلِ تنوع هستید و دلتان می‌خواهد گاهی ساختارِ تیپ‌های ساده‌تان را به هم بزنید، می‌توانید مدلِ بارانیِ دوتیکه را امتحان کنید.بارانی دو تیکه، جلیقه‌ی طرحداری دارد که شما می‌توانید هر زمان که خواستید آن را روی بارانیِ ساده‌تان بپوشید. از بین بارانی‌های تک رنگِ کرم، طوسی، سبز و مشکیِ این مدل، یکی را در بازار باسلام انتخاب کنید و با پوشیدن جلیقه‌اش استایل‌تان را خاص کنید.

 بارانی دو تیکه‌ی جلیقه‌دار

۳. بارانی زنانه بلند آستردار شش دکمه ترک

اگر می‌خواهید در پاییز یکی از کلاسیک‌ترین تیپ‌های ممکن را داشته باشید این مدل از بارانی تمامِ ویژگی‌هایش را دارد. به عکس‌های بارانیِ بلندِ 6دکمه‌ی مشکی در این غرفه‌ی باسلام نگاه کنید و خودتان را تصور کنید که با پوشیدنش به ستاره‌های فیلم‌های کلاسیک شبیه خواهید شد.

بارانی زنانه بلند آستردار شش دکمه ترک

۴. بارانی مموری دورو

حتی فکرکردن به اینکه یک لباس را دوبار در جمعِ دوستانتان بپوشید و آنها متوجه نشوند، هیجان‌انگیز است. بارانیِ دو رو، با یک روی طرحدار و یک روی ساده، این معجزه را برای شما انجام می‌دهد.

نترسید! برای پیدا کردنِ این بارانی لازم نیست راهِ دوری بروید. مدلِ کوتاهی از این بارانی با قدِ 90 را در این غرفه باسلام می‌توانید پیدا کنید.

بارانی مموری دورو مدل پایار

۵. بارانی کلاه‌ دار بلند جنس مموری ضخیم

تصور کنید بارانی‌تان با پارچه‌ی ضدِ آب، کلاه هم داشته باشد. آن وقت شما تنها کسی ‌خواهید بود که لازم نیست موقع باریدن باران برای رسیدن به یک سقف بدوید. نمونه‌ یکی از این مدل بارانی‌ها را که قد متوسط دارد، می‌توانید در این غرفه‌ی باسلام ببینید.

 بارانی کلاه‌دار بلند جنس مموری ضخیم

۶. بارانی بلند جنس مموری ضخیم داخل آستردار

اگر دنبالِ تنوع در ترنچ‌ کت خود هستید، می‌توانید مدل‌هایی که از دو رنگ پارچه در آنها استفاده شده را امتحان کنید. این مدل بارانی‌ها با قد 105سانت و رنگِ متفاوتشان در بخش میانی، می‌تواند استایلِ شما را بسیار متفاوت و خاص نشان بدهند.

بارانی بلند جنس مموری ضخیم داخل آستردار

۷. بارانی عروسکی ضخیم جنس تی‌سی درجه یک

این مدل یکی دیگر از ترنچ‌ کت‌های کوتاه است که بلندیِ آن 85 سانتی‌متر است. بستنِ کمربندِ میانیِ بارانی باعث می‌شود پایین‌تنه‌ی آن، ایستِ پرچین و شبیه دامن‌های عروسکی‌ داشته باشد. این مدل بارانی همراهِ مناسبی برای استایل‌های کژوال و به روز شماست. عکسِ تن‌پوشِ این مدل در غرفه‌ی باسلام به خوبی گواهِ گفته‌های ماست.

مدل های ترنچ کت مردانه

در ادامه با مدل‌های جدید و جذاب ترنچ کت مردانه آشنا می‌شویم:

۱. بارانی مردانه چهار فصل دارای جلیقه جداشونده فراتن

این بارانی دارای یک جلیقه جداشونده است و به همین خاطر می‌توانید از آن در فصل‌های بهار و پاییز و زمستان استفاده کنید. شما می‌توانید این بارانی را در سایزهای ۴۸ تا ۵۸ و در رنگ مشکی از بازار باسلام تهیه کنید.

بارانی مردانه چهار فصل دارای جلیقه جداشونده فراتن

۲. کاپشن بارانی یا ترنچ‌کت مردانه بلند و استر دار برند باسینی bossini

اگر برای فصل‌های سرد، دنبالِ لباسی هستید که هم بتوانید آن را در جلسات رسمی، مهمانی‌ها، اداره و حتی برای خرید از مارکت استفاده کنید، این مدل از بارانی‌ها بهترین گزینه برایتان هستند.

دکمه‌های مخفی، آسترِ دوخته شده به رویه‌ی اصلی و کمربندِ بدون سگک حلوه‌ی این بارانی را چندبرابر کرده است. سری به بازار باسلام بزنید، شاید این بارانی همانی باشد که دنبالش هستید.

 کاپشن بارانی یا ترنچ‌کت مردانه بلند و استر دار برند باسینی bossini

۳. بارانی مردانه دورنگ، داخل کار آستر با پشم شیشه

نگران سایزتان نباشید، چه سایزتان L  باشد چه XXL  می‌توانید به خریدن این بارانی فکر کنید. بلندی 100سانتی این بارانی می‌تواند استایلِ کشیده و مردانه‌ای به شما ببخشد و رنگِ سرمه‌ای آن گزینه‌ی خوبی برای امتحانِ ترکیب‌های تازه در استایل‌تان است. برای پیدا کردن این بارانی به این غرفه‌ی باسلام سر بزنید.

بارانی مردانه دورنگ، داخل کار آستر با پشم شیشه

بهترین روش ست کردن ترنچ کت با لباس های دیگر

شاید یکی از دلایلی که باعث شده ترنچ‌کت‌ها بعد از گذشت بیش از یک قرن، همچنان در صدر مدل‌ لباس‌های‌ فصلِ سرد قرار بگیرد این است که به خوبی می‌تواند با هر لباسی ست شود. ترنچ‌کت هم در کنار تی‌شرت و شلوار جین زیباست، هم می‌تواند کامل کننده‌ی کت‌و‌شلوار شما باشد. اما در حالت کلی خوب است به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • در ست کردن ترنچ‌ کت، بیش از هر چیز حواستان به تناسب رنگی باشد. رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، مشکی، بژ و کرم جزو مطمئن‌ترین و بهترین رنگ‌هایی هستند که می‌توانید برای زیر ترنچ‌ کت‌تان استفاده کنید اما ست کردنِ ترنچ‌ کت با رنگهایی مثل نارنجی، قرمز و مشکی استایل شما را بسیار متفاوت و شیک می‌کند.
  • برای مراسم‌های رسمی، ترنچ‌ کت را با کت و شلوار، مانتو کتی، کت و دامن و یا بلوز و دامن ست کنید.
  • از استفاده از شال‌گردن در کنارِ ترنچ‌ کت غافل نشوید. شال گردن برای این استایل بلیط برنده برای داشتن یک تیپِ زیبای زمستانی است.
  • اگر تیپ رسمی دارید از کفش‌های پاشنه بلند براق و یا بوت‌های بلند برای تکمیل تیپ‌تان استفاده کنید. اگر نه شلوارِ جین، یک کتانی سفید و ترنچ‌ کت شیک‌ترین استایلِ کژوال می‌شود.
  • اگر تصمیم دارید دامن بپوشید، حتما از ترنچ‌ کت‌های بلند استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید ترنچ‌ کت‌تان جلوه‌ی بیشتری داشته باشد. یک پیراهن سفیدِ ساده زیر آن بپوشید و تمام دکمه‌هایش را تا بالا ببندید.
  • پوشیدنِ ترنچ‌ کت با لگ و شلوارهای چرمی، استایل فوق‌العاده‌ای به شما می‌بخشد.
بهترین روش ست کردن ترنچ کت با لباس های دیگر

ترنچ کت، لباسی کاربردی و ترند برای فصل زمستان و پاییز

تقریبا هیچ مدل زمستانیِ دیگری نتوانسته است مثلِ ترنچ‌ کت یا همان بارانی، همیشه ترند باقی بماند. راحتی، شیک و کاربردی بودنِ این مدل، در طولِ سالیانِ دراز به همه ثابت شده است. پس با خیالِ راحت از اینکه ترنچ‌ کت‌تان از مد نخواهد افتاد، می‌توانید برایش پول خرج کنید، فقط حواستان به نکاتِ زیر باشد.

  • ترنچ‌ کت نباید فری‌سایز، گشاد و یا تنگ باشد. این بارانی‌ها باید دقیقا سایزِ شما باشند. مطمئن شوید قسمتِ سرشانه‌‌ی لباس دقیقا برای شما اندازه باشد. بزرگ بودنِ سرشانه‌ها برایتان باعث می‌شود تا پهن به نظر برسید.
  • ترنچ‌ کت 4دکمه بالاتنه را بزرگتر نشان می‌دهد، خانم‌هایی که بالاتنه‌ی درشت دارند باید مراقب این موضوع باشند.
  • اگر می‌خواهد ترنچ‌ کت‌تان را جلوباز بپوشید، کمربندش را رها نکنید و آن را پشتِ کمرِ خود ببندید.
  • اگر از طرفدارانِ استایل کژوال هستید، می‌تواند بارانیِ خود را مانند شنل روی شانه‌تان بیاندازید.

ترنچ‌کت با کدام زیورآلات ست می‌شود؟

زیورآلات مثل یک پایانِ خوب برای فیلم، تاثیرگذارترین بخشی است که استایل شما را کامل می‌کند. وقتی ترنچ‌ کت‌تان را می‌پوشید، پیشنهادِ ما این است که از چنین زیورآلاتی استفاده کنید.

  • اگر لباسِ زیرِ ترنچ‌ کت‌تان رسمی است از زیورآلات زنانه درخشان و یا سنگ‌های قیمتی استفاده کنید.
  • برای استایل‌های کژوال با بارانی، زنجیرهای ساده، گوشواره‌های حلقه‌ای، دستبندهای چرمی یا بافت، گردنبندها و دستبندهای مهره‌ای مکمل‌های خوبی هستند.
  • از جواهرات نگین‌دار تنها در صورتی که با ترنچ‌ کت‌تان استایل رسمی زده‌اید ، می‌توانید استفاده کنید.
  • رنگ زیورآلات‌تان را متناسب با ترنچ‌ کت انتخاب کنید، مثلا اگر ترنچ‌کت‌تان کرم یا بژ است از زیورآلاتِ طلایی و زرد داشته باشید. طلاهای زرگلد با رنگهای پاستیلی و طلای سفید با رنگ‌های سردی مثلِ خاکستری هماهنگی خوبی دارد.

سوالات متداول درباره ترنچ کت

ترنچ کت چیست؟

ترنچ‌ کت یا همان بارانی، به نوعی از کت‌های بلند گفته می‌شود که اولا از پارچه‌های ضد آب مثل گاباردین، کتان، پشم و پنبه دوخته می‌شوند، دوما یقه‌ی انگلیسی بزرگ و برگردان دارند، سوما کمربند از اجزای اصلی آن است و چهارما جیب‌های بزرگ و پهنی هم دارد.

انواع جنس ترنچ کت کدام است؟

انواع جنس ترنچ‌ کت‌ها عبارتند از: گاباردین، پشمی، چرمی، پنبه‌ای و کتان.

بهترین زیورآلات برای ترنچ‌کت کدام است؟

اگر لباسِ زیرِ ترنچ‌ کت‌تان رسمی است از زیورآلات درخشان و یا سنگ‌های قیمتی استفاده کنید و برای استایل‌های کژوال با بارانی، زنجیرهای ساده، گوشواره‌های حلقه‌ای، دستبندهای چرمی یا بافت، گردنبندها و دستبندهای مهره‌ای مکمل‌های خوبی هستند.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x