ماسک مو چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ + روش‌های استفاده


614

دیگر گذشت آن دورانی که سر و ته مراقبت از مو را با یک شامپوی تخم‌مرغی ارزان هم می‌آوردیم! این روزها به لطف پیشرفت صنایع آرایشی و بهداشتی، محصولات مختلفی برای مراقبت از مو به بازار عرضه شده است که هر کدام فایده خودشان را دارند. یکی از این محصولات ماسک مو است.

در این مطلب قرار است اولا بدانیم ماسک مو چیست و دوما دلایل استفاده از آن را با هم مرور کنیم و سوما با روش‌های استفاده از آن آشنا شویم.

ماسک مو چیست؟

ماسک مو یک‌جور محلول نرم‌کننده است که معمولا بعد از حمام روی موها مالیده می‌شود. از آن‌جایی که این محلول‌ها سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند، به سلامت و شادابی مو کمک زیادی می‌کنند.

ماسک مو یک‌جور محلول نرم‌کننده است که معمولا بعد از حمام روی موها مالیده می‌شود.

ماسک مو و سرم چه فرقی دارند؟

مهم‌ترین تفاوت ماسک مو و سرم مو در کاربردشان است: وظیفه اصلی سرم مو آبرسانی به پوست سرتان است اما ماسک مو بیشتر جنبه درمانی دارد و برای بهبود انواع آسیب‌دیدگی‌های مو از آن استفاده می‌شود. تفاوت دیگر این دو در نحوه استفاده‌شان است: سرم مو اغلب به شستشو نیاز ندارد و می‌تواند روی مو باقی بماند اما ماسک مو را در بیشتر موارد بهتر است از روی سرتان بشویید.

بیشتر ببینید: چطور جلوی ریزش موهایمان را بگیریم؟ + معرفی ۶ روش موثر

چرا باید از ماسک مو استفاده کنیم؟

همان‌طور که «هر گلی بوی خودش را دارد»، هر ماسک مویی نیز فایده و خاصیت منحصر به فرد خودش را دارد! با این‌حال بعضی از این فایده‌ها بین تمام انواع ماسک مو مشترکند. بیایید آن‌ها را با هم مرور کنیم:

۱. رطوبت‌رسانی به پوست سر

همه ما، دست‌کم در بخشی از روزها و ساعت‌های زندگی‌مان، خشکی مو را تجربه کرده‌ایم. خشکی مو اغلب ژنتیکی است اما گاهی عواملی مثل آلودگی هوا نیز می‌توانند باعث آن شوند. از آن‌جایی که ماسک‌های مو خاصیت آبرسانی و مرطوب‌کنندگی دارند، می‌توانند خشکی و شکنندگی مو و پوست سر را به سادگی درمان کنند.

۲. کمک به درخشندگی موها

کدری مو هزار و یک علت دارد: از کمبودهای تغذیه‌ای گرفته تا بی‌احتیاطی‌های رایج در مراقبت از آن. با این حال جای نگرانی نیست. ماسک‌های مو با پوشاندن تارهای مو با یک لایه‌ی محافظ، به آن‌ها براقی و درخشندگی چشمگیری می‌بخشند.

ماسک‌های مو با پوشاندن تارهای مو با یک لایه‌ی محافظ، به آن‌ها براقی و درخشندگی چشمگیری می‌بخشند.

۳. درمان و بهبود موخوره

اگر موهای بلندی دارید، احتمالا هیچ‌‌چیز مثل پیداشدن موخوره نمی‌تواند نگرانتان کند؛ مشکلی که از کمبود آمنواسیدهایی مثل متیونین و سیستئین ناشی می‌شود و ترک‌خوردن سلول‌های فلیکول را در پی دارد.

اگرچه در بیشتر موارد برای درمان این مشکل، به کوتاه‌کردن آن بخش از مو روی می‌آورند، اما استفاده از ماسک مو نیز می‌تواند صدمات ناشی از این عارضه را کاهش داده و از ابتلای به آن در آینده جلوگیری کند.

۴. تقویت موهای آسیب‌دیده

مو مثل هر عضو دیگری از بدن، در معرض هزار و یک جور آسیب قرار دارد؛ آسیب‌هایی که بعضی‌هایشان محصول دست گل به آب‌دادن خودمان هستند و بعضی‌های دیگر سوغاتی‌های ژنتیکی اجداد عزیزمان برای ما!

با این‌حال فرقی ندارد جزء کدام گروه باشید، چون استفاده از ماسک مو در هر صورت برای شما مفید است. علتش هم واضح است: ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در ماسک مو می‌تواند از دامنه و شدت هر آسیبی بکاهد.

ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در ماسک مو می‌تواند از دامنه و شدت هر آسیبی بکاهد.

۵. تقویت سلامت پوست سر

پوست سر درست مثل یک زمین کشاورزی است: اگر شرایط زیستی آن به هم بخورد، نمی‌تواند موهایتان را به خوبی رشد بدهد. به همین خاطر باید به روش‌های مختلف از آن مراقبت کنید.

توی اینترنت که بگردید به نسخه‌های متعددی برای مراقبت از پوست سر برمی‌خورید: از ماساژ آن گرفته تا نوشیدن آب به مقدار کافی. اما یادتان باشد که هیچکدام از این موارد نمی‌تواند به اندازه استفاده از یک ماسک موی باکیفیت، سلامت و نشاط را به پوست سرتان هدیه بدهد.

چطور از ماسک مو استفاده کنیم؟

اگر شما هم مثل کاراکتر «عزیزم ببخشید» در کلاه‌قرمزی (که برای آوردن یک فنجان چای هزارجور سوال می‌پرسید!) درباره روش استفاده از ماسک مو کلی سوال دارید، نگران نباشید! در ادامه تلاش کرده‌ایم شما را با انواع روش‌های استفاده از ماسک مو آشنا کنیم:

  • داخل حمام: اگر روی بسته‌بندی ماسک مویتان نوشته «در داخل حمام استفاده شود»، ابتدا موهایتان را با شامپو بشویید و سپس کمی ماسک مو به ساقه‌‌ موهایتان بمالید. آن وقت بین سه تا شش دقیقه صبر کنید و در پایان موهایتان را آبکشی کنید.
  • بعد از حمام: اگر روی بسته‌بندی ماسک مویتان نوشته «بعد از حمام استفاده شود»، ابتدا موهایتان را کمی با حوله خشک کنید و وقتی از حالت خیسی به نمداری رسید، کمی از ماسک مو را توی کف دستتان ریخته و به کمک یک شانه به ساقه موهایتان بمالید. این مدل از ماسک مو نیازی به شستشو ندارد.
  • در شب: قبل از هر چیز یادتان باشد که این شیوه استفاده، فقط مخصوص ماسک‌های طبیعی و خانگی است و ماسک‌های شیمیایی در هیچ حالتی نباید به هنگام خواب شب، روی سرتان باقی بمانند. و اما روش استفاده: ماسک را به آرامی روی موهایتان بمالید و سپس آن را با یک کاور یا کلاه بپوشانید تا بالشتان را کثیف نکند. آن‌گاه به محض بیدارشدن سرتان را با شامپو و نرم‌کننده بشویید.

بیشتر ببینید: ۱۵ ماسک عسل برای تقویت و زیبایی موها + روش تهیه

برای مالیدن ماسک مو می‌توانید از شانه کمک بگیرید.

سوالات متداول درباره ماسک مو

ماسک مو چیست؟

ماسک مو یک‌جور محلول نرم‌کننده است که معمولا بعد از حمام روی موها مالیده می‌شود. از آن‌جایی که این محلول‌ها سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند، به سلامت و شادابی مو کمک زیادی می‌کنند.

ماسک مو چه فایده‌‌ها و خواصی برای سلامت مو دارد؟

ماسک مو فواید و خواص زیادی برای سلامت موها دارد. از جمله رطوبت‌رساندن به موها، بهبود و درمان موخوره، تقویت موهای آسیب‌دیده، کمک به درخشندگی موها و …

چگونه بعد از حمام از ماسک مو استفاده کنیم؟

ابتدا موهایتان را کمی با حوله خشک کنید و وقتی از حالت خیسی به نمداری رسید، کمی از ماسک مو را توی کف دستتان ریخته و به کمک یک شانه به ساقه موهایتان بمالید. این مدل از ماسک مو نیازی به شستشو ندارد.

آیا این نوشته برای شما مفید بود؟

بله، دوست داشتم.
خیر، مفید نبود.
از ثبت بازخورد شما سپاسگزاریم.



دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x