وقتی یک کارگاه یک متری تبدیل به یک واحد بهداشتی بزرگ شد!


1,204

when-a-one-meter-workshop-become-a-big-business

مجید سلطانی یک واحد بهداشتی تولید روغن کنجد، آن هم به روش سرد، در شهرستان تربت جام دارد. جایی که الآن کلی مشتری و هوادار دارد. ولی همه اینها یک‌شبه اتفاق نیفتاد. قصه کسب و کار مجید را از زبان خودش بخوانید.


چندسال پیش وقتی صدای سه‌تارهای تربتِ جام دلم را از بشروئیه و خراسان جنوبی کند و راهی آن دیار کرد، هنوز خبر از آلام بی‌شمار این مردم مرزنشین و محروم نداشتم. از دیدن آن همه بیماری متعدد خونی حیرت کردم. بیماری‌هایی نظیر فشارخون، کبد چرب، چربی خون و کلسترول بالا که به طرز حیرت‌آوری از علیرضای ۵ ساله تا بابایدالله ۸۵ ساله را به خود مبتلا کرده بود. بله، همه‌ گروه‌های سنی به واسطه عدم دسترسی به مواد غذایی مناسب، درگیر این بیماری‌ها بودند.

اولین چیزی که در آن شرایط به ذهنم رسید، سوق دادن مردم به سمت استقاده از محصولات غذایی طبیعی بود؛ آن هم با جایگزین کردن روغن‌های معمول مورد استفاده مردم با روغن‌های گیاهی نظیر روغن کنجد و سایر دانه‌های روغنی.

مسیر سختی در پیش بود…

نبود امکانات، عدم وجود حمایت نهادهای ذیربط، و مقاومت مردم دربرابر تغییر! اما هیچ‌کدام از این‌ها لطف خدا را از یادم نبرد، و من کار را با یک دستگاه کوچک شروع کردم. در یک اتاق محقر و که طول و عرض کارگاه ابتدایی‌ام به یک متر هم نمی‌رسید و تولید روزانه کارخانه‌ام در هشت ساعت کارمداوم فقط ۱۲ لیتر روغن کنجد بود…! اما چیزی نگذشت که برکت خدا سرازیر شد و در مدت کوتاهی همه موانع برطرف گردید. مردم به مدد تبلیغات چهره‌به‌چهره مجاب به استفاده از این روغن شدند و کسب و کارم رونق گرفت.

[button href=”https://basalam.com/v313″ align=”center” target=”_blank”]غرفه مجید سلطانی[/button]

 



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x