خواص صابون زیتون و ماجرای جواهری در قصر


71,190

صابون زیتون- خواص صابون زیتون- مجله باسلام

بعد از پخش سریال جواهری در قصر، خیلی‌ها رفتند تا ببینند اصلا این بانو یانگوم کجای تاریخ بوده که الان فیلمش را ساختند؟ معلوم شد که یانگوم همان سوگل‌بانوی دربار قاجار بوده و کره‌ای‌ها از روی دست ما کپی کرده‌اند.

سوگل بانو یک خانم دانشمند و همه‌چیز تمام بوده، اما وقتی دفتر خاطراتش را ورق می‌زنیم، به یک بخش خاص می‌رسیم. یک راز که سوگل قصه‌ی ما از آن حسابی محافظت می‌کرده‌است. آن راز، یک فرمول خاص برای ساخت صابون زیتون بود که ما با کلی رمز‌خوانی پیدایش کردیم. اینکه چه چیز صابون زیتون آنقدر مهم است خدمتتان عرض می‌کنیم.

سوگل‌بانو از فواید صابون زیتون برای مو پرده برمی‌دارد

آن‌طور که تصاویر قدیمی نشان می‌دهد، سوگل‌بانو در آن روزگار کمبود ماسک مو و شامپو، موهایی خوش‌حالت و براق داشته‌‌است. سوگل‌بانو در بخشی از دفترچه‌اش نوشته: «و فواید آن صابون بسیار باشد مثلا…»؛ اجازه بدهید از این‌جازه به بعد را خودمان بگوییم:

  • این صابون سرشار از ویتامین k، منیزیم، پتاسیم، منگنز، آهن و… است و می‌تواند  پوست سر را شاداب نگه‌دارد، موها هم که می‌دانید عاشق فضاهای شاد و خوشحال هستند؛ برای همین سرجایشان می‌مانند و دیگر از ریزش مو خبری نیست.
  • از طرف  دیگر با وجود این همه ماده‌ی مغذی، دیگر جایی برای شوره‌ سر نمی‌ماند، و با خیال راحت می‌توانید بعد از مدتی با این ضایعات مزاحم پوست سر خداحافظی کنید.
  • صابون زیتون خیلی هم عاشق تمیزی است! چربی‌های اضافه‌ی مو تا می‌بینند یک عنصر قلیایی عاشق تمیزی سر و کله‌اش پیدا شده‌ و تا وسط خانه‌شان آمده‌ است، خیلی زود پا به فرار می‌گذارند.
  • این صابون با موهای معمولی هم رابطه‌ی خوبی دارد و می‌تواند آن‌ها را حسابی تقویت کند.

اگر از این نوع صابون خوشتان آمده و دوست دارید اطلاعاتتان را راجع به خواص انواع صابون‌های گیاهی بالاتر ببرید، می‌توانید سری به این لینک بزنید.

صابون زیتون
صابون زیتون دست ساز خانگی، از دل تاریخ به باسلام آمده است

سر و کله‌ی صابون دست‌ساز از کجا پیدا شد؟

ما نگاهی به شجره‌نامه‌ی سوگل‌بانو انداختیم و فهمیدیم جد بزرگ ایشان، اهل سوریه بوده‌است. خوب است بدانید که ردپای اولین صابون‌های دست‌ساز هم در همان سوریه پیدا شد، البته بر سر اینکه چه کسی اولین صابون را ساخته، حسابی دعواست.

مثلاً ایتالیا‌یی‌ها می‌گویند، اصلا اول ما صابون بودیم بعد دست و پا درآوردیم، این وسط اسپانیایی‌ها و فرانسوی‌ها حسابی بهشان برخورد و گفتند، نه خیر ما با این صنعت عطرسازی بزرگمان، امکان نداشته برای یک صابون کوچولو به ایتالیا رو بزنیم. اما بعدها معلوم شد، آن  موقع که ایتالیا و دوستان اصلا روی نقشه نبودند، فنیقی‌ها و مصری‌ها خیلی شیک با صابون به سر وبدنشان صفا می‌دادند.

به هر حال صابون‌های خارجی کم‌کم پایشان به دربار قاجار باز شد، اما سوگل دید این صابون‌ها، به خوبی صابون خودش نمی‌توانند به حساب موها برسند. چون هم حاوی مواد شیمیایی بودند هم خیلی طبیعی است که صابون هر منطقه‌ای، مناسب با شرایط و آب و هوای همان منطقه تولید می‌شود، برای همین خیلی زود فرمول صابون دست‌ساز خودش را در اختیار چند نفر از نزدیکانش گذاشت. سرانجام این فرمول چه شد؟ در بخش بعد می‌گوییم.

[post id=8846]

فرمول‌ها به صابون زیتون رودبار ختم می‌شود

زیتون رودبار که معرّف حضورتان هست؟ یکی از مرغوب‌ترین زیتون‌های جهان که از هسته‌ی آن روغن درجه‌ی یکی به دست می‌آید. حالا از این روغن زیتون می‌شود کلی استفاده کرد؛ مثلاً می‌توانیم با استفاده‌ از یک فرمول خاص، کمی از روغن زیتون رودبار را با بیکربنات سدیم و برگ بو و یکی دو ماده‌ی دیگر ترکیب کنیم و به یک صابون مرغوب دست پیدا کنیم.

این صابون رودباری اصیل، همه‌ی خواص صابون زیتونی را که در بالا گفتیم دارد و تقریباً می‌شود گفت عنصر به عنصر، از روی فرمول خاص سوگل بانو درست شده‌است. برای نتیجه‌ی بهتر می‌توانید با توجه به چرب یا معمولی بودن موهایتان، یک یا دو بار در هفته از این صابون استفاده کنید.

خاصیت صابون زیتون دست ساز خانگی
صابون زیتون و هزاران خاصیت برای پوست و مو

حرف آخر

خوب یا بد هیچ‌کدام از ما یک سوگل بانو با فرمول جادویی دم دستمان نداریم. تازه اگر به آن فرمول هم دسترسی داشتیم، باز هم خرید این همه ماده‌ی خام اولیه برای ساخت صابون، چندان کار منطقی‌ای نیست، خب در این اوضاع چه کار کنیم؟ به سراغ اولین عطاری برویم و هر صابونی را با عنوان صابون گیاهی مرغوب بخریم؟ معلوم است که نه!

اگر به سلامتی پوست و موهایتان اهمیت می‌دهید و به دنبال کیفیت خوب هستید، می‌تواین به سراغ فروشگاه باسلام که مخصوص فروش محصولات خانگی و محلی است، بروید و بعد از جستجو در میان غرفه‌های ‌فروش ‌صابون ‌زیتون بهترین صابون را انتخاب کنید، راستی یادتان نرود بعد از استفاده از صابون زیتون، از سوگل بانو و فرمول جادویی‌اش هم تشکر کنید.

غرفه‌های فروش باسلام دور نیستند، همین جا هستند، دقیقاً همین پایین، روی لینک زیر:



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس
ناشناس
2 سال قبل

یانگوم کپی شده از روی ما نیست ، یانگوم اولین پزشک زن در دربار کره جنوبی بوده

1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x