برنج شمال درجه یک؛ به شرط پخت و زیر قیمت بازار در باسلام


5,637

کمپین برنج- خرید برنج شمال- مجله باسلام

برنج شمال از آن دلبرهایی است که وقتی عطرش توی خانه می‌پیچد، هوش از سر هرکسی می‌برد. کته باشد یا پلو؛ شکسته باشد یا دانه بلند؛ فرقی نمی‌کند. همین‌که می‌نشیند میان سفره، همه‌چیز جان می‌گیرد و حس خوب شالیزار می‌ریزد توی خانه. برنج ایرانی، برنجی که اصیل است و خوش‌بر و رو! آن‌قدری که وقتی کنار نمونه‌های خارجی می‌ایستد، یک سر و گردن بلندتر که نه؛ اما خوش عطر و طعم تر است!

می‌خواهیم برویم شمال! آماده‌ای؟

برنج شمال
شالیزار

اگر دنبال یک برنج شمالی اصیل و مرغوب هستید؛ بهترین گزینه برای شما برنج هاشمی عطری و برنج طارم عطری است. این دو نوع برنج، از خوش‌نشین‌های شالیزارهای شمال هستند. همه‌چیز بستگی به انتخاب شما دارد که میزبان کدام‌یک باشید!

برنج شمال هاشمی عطری؛ یک بشقابش کم است!

برنج شمال هاشمی محصول غالب استان گیلان؛ یکی از معروف‌ترین انواع برنج‌های باکیفیت ایرانی است که طرفداران زیادی حتی خارج از این مرزوبوم دارد. آب‌وهوای مساعد و زمین حاصلخیزی که در اطراف مرداب انزلی قرارگرفته است، بستر مناسبی برای کشاورزان این استان ایجاد کرده است تا کشت برنج را منبع اصلی درآمد خود قرار دهند.

این برنج در سال 1364 برای اولین بار توسط شخصی به نام «یوسف هاشمی» در روستای چاپارخانه‌ی «خمام» کشت شد. او یک خوشه از این‌ گونه‌ی مرغوب را در شالیزار خود شناسایی و بذر آن را پرورش داد. هاشمی بعدها نام خود را برای این‌گونه‌ی برنج انتخاب کرد.

برنج هاشمی دارای عطر مناسب و کیفیت پخت بالاست و برنجی اعلا و مجلسی محسوب می‌شود. این برنج در نقاط شرقی گیلان؛ منطقه شفت؛ رودسر؛ املش؛ فریدون‌کنار؛ آستانه و.. نیز، کشت می‌شود.

[post id=13782]

برنج طارم عطری؛ طعمی که فراموش نمی‌شود!

مبدأ برنج طارم شمال؛ خطه‌ی مازندران است. این برنج، رنگ تیره‌تری نسبت به برنج هاشمی دارد. این برنج بسیار معطر، خوش‌طعم و خوش پخت است. برنج طارم شمالی، در فریدون‌کنار، منطقه دابو و نواحی دیگر شمال کشت می‌شود.

خوشه برنج طارم
خوشه برنج طارم

محصول برنج هاشمی و برنج طارم پس از برداشت، از طریق روش سنتی یا مدرن آماده عرضه می‌شود. در روش مدرن، بهترین و مدرن‌ترین کارخانه‌های شالی‌کوبی منطقه، محصول برداشت شده را به برنج سفید تبدیل‌می‌کنند. سپس با استفاده از دستگاه‌های تمام‌اتوماتیک، کاملاً پاک می‌کنند و دانه‌های شکسته و دانه‌های دارای لکه‌ای که در کیفیت پخت برنج تأثیر می‌گذارند را به‌طور کامل از آن‌ها جدا می‌کنند.

[product id=23668]

برنج شمال هاشمی و طارم را چه طوری بپزیم؟

در پخت برنج شمال، اگر ترس وارفتن و شفته شدن برنج رادارید؛ حتماً زمان خرید به کهنه یا نو بودن برنج دقت کنید. برنج نو به دلیل رطوبتی که دارد؛ شکننده است و حساسیت بیشتری در پخت دارد. پس زمان کمتری آن را خیس کنید و با آب کمتری بپزید!

برداشت برنج ایرانی
برداشت برنج

کته کباب یا چلوکباب؟

کته کباب

اگر هوس خوردن یک کته کباب شمالی کرده‌اید، با این روش می‌توانید کته‌ای خوش عطر و طعم درست کنید:

کته کباب شمال
کته کباب

برنج را با آب ولرم شستشو دهید و به‌اندازه‌ی یک سر انگشت روی آن آب بریزید. نمک و روغن حیوانی بزنید و روی شعله متوسط قرار دهید تا به جوش بیاید. در حین جوش یکی دو بار به‌آرامی هم بزنید تا نمک و روغن با برنج مخلوط شوند.

آب برنج که به انتها رسید، دور برنج را جمع کنید. دم‌کنی بگذارید و اجازه بدهید برنج با حرارت کم دم بکشد. توصیه می‌کنیم که بیشتر از میزان مصرفی‌تان درست کنید تا با عطر و بویی که تمام ساختمان را برداشته است، همسایه‌تان بی‌نصیب نماند!

[post id=4103]

چلو کباب

اگر به فکر یک چلوکباب فرد اعلا با برنج شمال هستید، با این روش پیش بروید:

برنج را با آب ولرم شستشو دهید و با مقداری نمک به مدت دو الی سه ساعت خیس کنید. برنج را با همان نمک، به آب در حال جوش اضافه کنید. برای آبکش کردن برنج ابتدا یک‌دانه برنج را با انگشت له کنید تا از نرم شدن دانه‌های برنج مطمئن شوید. سپس آبکش کنید تا آب اضافی آن خارج شود. کف قابلمه را روغن ریخته و برنج را بریزید. دم‌کنی را بگذارید و حرارت را کم کنید تا برنج دم بکشد.

و اما باسلام و فروش ویژه برنج شمال!

خرید برنج از آن خریدهای پردردسری است که اگر روش تشخیص برنج اصل از تقلبی راندانیم؛ کلاه بزرگی بر سرمان می‌رود! در بازار برنج؛ تقلب‌های زیادی به دلیل تمایل واسطه‌ها به سودجویی بیشتر، صورت می‌گیرد. مثلا چند نوع برنج را باهم مخلوط کرده و به‌عنوان برنج درجه‌یک می‌فروشند.

اما یک رویداد خوب و متفاوتی در بازار باسلام در حال راه افتادن است که خیالتان را بابت یک خرید باصرفه و باکیفیت، راحت می‌کند.

از شالیزار تا خانه!

برای آشنایی با این رویداد فوق العاده، موارد زیر را بخوانید:

  • پیشنهاد می‌دهیم همین حالا غرفه‌تان را انتخاب کنید و محصولتان را سفارش دهید.
  • باسلام، خرید از غرفه‌های شمالی را به شما پیشنهاد می‌دهد که بیش از دو دهه به‌صورت تخصصی درزمینهٔ برنج کارکرده‌اند.
  • بازار باسلام همه‌ی خریدهایی که از غرفه های معرفی شده، انجام می‌دهید را دو نوع تضمین می‌کند:

تضمین کیفیت محصول ؛ تضمین یک‌دست بودن محصول .

  • بازار‌ باسلام با هدف رونق کسب‌و‌کارهای خانگی و محلی؛ اقدام به برگزاری این پیش فروش کرده است تا با حذف واسطه‌‌ها در چرخه‌ی فروش، هم مشتری را راضی نگه دارد و هم فروشنده را. 
شالیکاران برنج شمال
شالیکاران زحمت‌کش

رایگان ببر

  • بازار باسلام در ادامه‌ی تضمین‌های فوق با شعار “به‌شرط پخت بخر“، پشتوانه‌ی خوبی برای خرید باکیفیت شما آماده می‌کند. اگر بعد از خرید، از کیفیت برنج راضی نبودید، با پیک رایگان، خریدتان را پس بدهید.
  • همه‌ی خریدهایی که از این غرفه‌ها می‌کنید به‌صورت رایگان برایتان ارسال می‌شود.
  • قیمت محصولات غرفه‌ها، با همان قیمت عمده عرضه می‌شود.
  • اگر نگاهی به سایت‌ها و قیمت‌های بازار بیندازید، متوجه می‌شوید که در هر کیسه‌ی برنج؛ مبلغ قابل توجهی سود کرده‌اید.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
2 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین
حسین
3 سال قبل

برنج ایرانی با کباب لذیذترین غذای ایرانی است

امیر
امیر
3 سال قبل

برنج فقط برنج ایرانی

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x