فرق آون توستر با توستر + مقایسه موردی


405

فرق آون توستر با توستر + مقایسه موردی

این روزها تنوع وسایل آشپزخانه آن‌قدر زیاد شده است که فهمیدن تفاوت‌هایشان اصلا کار راحتی نیست. به همین خاطر در این مطلب سراغ دو نوع از وسایل آشپزخانه، یعنی آون توستر و توستر رفته‌ایم تا شباهت‌ها و تفاوت‌هایشان را بررسی کنیم. لطفا با ما همراه باشید. ضمنا خوشحال می‌شویم نظراتتان را درباره این مطلب بدانیم.

آون توستر چیست؟

آون توستر وسیله‌ای برقی از وسایل آشپزخانه است که از ترکیب فر و توستر درست شده است. یعنی کارهایی که با این دو وسیله می‌توان انجام داد در آون توستر جمع شده‌اند. هم برشته و توست کردن نان و هم کارهایی که با فر می‌شود انجام داد مثل تهیه غذاهای تنوری و پختن کیک و شیرینی و باز کردن یخ غذاها و دیگر کارها. به خاطر کم‌جا بودن و انجام کارهای مختلف، آون توستر خیلی بین مصرف‌کننده‌ها محبوبیت پیدا کرده است. اگر می خواهید اطلاعات بیشتر در مورد آون توستر، انواع آن و کاربردهایش بیشتر بدانید، مقاله “آون توستر چیست؟ +انواع، کاربردها و راهنمای خرید” برای شماست.

آون توستر چیست؟

توستر چیست؟

توستر وسیله‌ای است که نان را با آن توست و برشته می‌کنند. توسترها مدل‌ها و اندازه‌های مختلفی دارند اما در نهایت کارکرد همه‌شان همان برشته کردن انواع نان یا تکه‌های پیتزا و سیب‌زمینی و کلوچه است. بعضی از انواع توسترها می‌توانند میوه و آجیل را هم برشته کنند.

توستر چیست؟

تفاوت توستر و آون توستر

توستر یک وسیله تک‌کاره برای برشته کردن نان یا بعضی انواع غذا مثل پیتزا یا کلوچه است و اندازه آن در حدی است که روی میز غذاخوری جا بگیرد. اما توست کردن نان یکی از کارهایی است که آون توستر انجام می‌دهد. آون توتسر کارآیی‌های دیگری هم دارد مثل پختن کیک و خوراک و پیتزا و شیرینی و پیراشکی یا یخ‌زدایی از مواد غذایی یا حتی خشک کردن میوه و گیاهان ادویه‌ای. مقایسه‌ بین ویژگی‌های توستر و آون توستر را در ادامه مطلب می‌بینید.

 آون توسترتوستر
ظاهرظاهر شبیه به ماکروفرظاهر ساده بسته به مدل توستر
مصرف انرژیبیشتر نسبت به توسترکمتر نسبت به آون توستر
شیوه پختحرارت تابشی با المنت برقیحرارت تابشی با المنت برقی
زمان پختبیشتر نسبت به توسترکمتر نسبت به آون توستر
اندازه و حجم دستگاهبزرگ‌تر از توستر و نیازمند جای بیشتراندازه کوچک و رومیزی بسته به مدل توستر
محدودیتظرفیت کمتر نسبت به فر، داغی زیاد بدنه دستگاه در هنگام روشن بودنتنها محدود به برشته کردن نان یا تکه‌های غذایی مثل پیتزا و سیب زمینی  و بعضی شیرینی‌ها
قیمتگران‌تر نسبت به توسترارزان‌تر نسبت به آون توستر البته بسته به مدل دستگاه

مقایسه ظاهری

دستگاه آون توستر شبیه به ماکروفر است و ظرفیت و وزن آن هم کمابیش شبیه همان دستگاه است. توستر اندازه کوچکی دارد – البته بسته به نوع آن – و روی میز غذاخوری جا می‌گیرد. کارکرد آن هم این است که برای تهیه نان برشته مجبور به بلند شدن از پشت میز نباشید.

مقایسه ظاهری توستر و آون توستر

زمان پخت

 توستر کار زیادی انجام نمی‌دهد پس زمان برشته کردن نان با آن هم زیاد نیست. اما آون توستر کارهای بیشتری را انجام می‌دهد  و تبعا به زمان بیشتری هم برای پخت نیاز دارد.

شیوه پخت

 توستر با المنت برقی نان یا قطعات مواد غذایی را با تنظیم زمان‌بندی در مدت کوتاهی گرم و برشته می‌کند و شیوه پیچیده‌ای برای این کار ندارد. اما آون توستر برای تنظیم درجه حرارت و زمان‌بندی آپشن‌های بیشتری دارد و امکانات پخت آن هم بیشتر است.

اندازه و حجم دستگاه

 اندازه توستر کوچک و رومیزی است و بزرگ‌ترین توسترها را هم می‌شود روی میز غذاخوری گذاشت. حجم آن هم به خاطر کار اندکی که می‌کند کم است. اما آون توستر اندازه بزرگ‌تری دارد و طبیعتا حجم و ظرفیت آن هم بیشتر است.

تفاوت حجم توستر و آون توستر

مصرف انرژی

 این مورد هم به کارکرد دو دستگاه برمی‌گردد. توستر کار خود را در زمان کوتاهی انجام می‌دهد و به همین دلیل مصرف انرژی آن بالا نیست. اما آون توستر چون کارآیی‌هایی بیشتری دارد برق بیشتری هم مصرف می‌کند اما نسبت به فر و ماکروفر مصرف انرژی آن بهینه است.

محدودیت

 توستر فقط برای برشته کردن قطعات نان یا بعضی خوراکی‌ها مثل پیتزا به کار می‌رود و از این جهت بسیار محدود است. اما آون توستر می‌تواند کار چند دستگاه توستر و فر و ماکروفر را با هم انجام دهد و محدودیت آن کم است. هر چند ظرفیت آن محدود است و ممکن است مشکلاتی مثل داغ شدن بیش از حد بدنه در هنگام کار را داشته باشد.

قیمت توستر و آون توستر

 توستر بسته به نوع و مدل آن قیمت پایین‌تری نسبت به آون توستر دارد. اما آون توستر هم با توجه به امکاناتش قیمت مقرون به صرفه‌ای نسبت به فر و ماکروفر دارد.

خرید آون توستر و توستر از باسلام

برای خرید توستر و آون توستر در غرفه های باسلام جستجو کنید، مدل های مختلف را ببینید، مقایسه کنید و به آسانی با غرفه دار صحبت کنید و خرید خود را نهایی کنید.

تفاوت توستر و آون توستر چیست؟

 توستر فقط نان و بعضی خوراکی‌های دیگر را برشته می‌کند و اندازه و حجم و مصرف برق کمتری دارد. اما آون توستر علاوه بر برشته کردن کار پخت و کباب و یخ‌زدایی و خشک‌کنی را هم انجام می‌دهد و یک دستگاه چندکاره است.

توستر بخریم یا آون توستر؟

 اگر نیاز شما فقط توست و برشته کردن نان است توستر برایتان کافی است. اما توصیه می‌شود که آون توستر بخرید تا علاوه بر برشته کردن از دیگر امکانات آن هم بهره ببرید.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x