فرق آون توستر با ماکروویو و سولاردم + مقایسه ویژگی ها


497

فرق آون توستر با ماکروویو و سولاردم + مقایسه ویژگی ها

آون توستر با ماکروویو و سولاردم در ظاهر همگی یک وسیله مستطیلی شکل هستند که با حرارتی که از خود تولید می‌کنند  مواد غذایی خام و بدون طعم و مزه را از شما تحویل می‌گیرند و چند دقیقه تا یک ساعت بعد یک غذای خوشمزه کاملا پخته تحویل می دهند که طعم و عطرش حتما کل خانه شما را خواهد برداشت. اما این فقط ظاهر ماجراست، آون توستر با ماکروویو و سولاردم همانط‌ور که از تفاوت نام‌هایشان پیداست در عملکرد و کارایی و نتیجه کار تفاوت‌های زیادی دارند که ما در این مطلب سعی کرده ایم در مورد این تفاوت ها صحبت کنیم تا اگر قصد خرید یکی از این دستگاه‌ها را دارید بتوانید با توجه به نیازتان بهترین انتخاب را داشته باشید.

آون توستر چیست؟

آون توستر یک نسخه مینیاتوری از اجاق گاز است که با ابعاد جمع و جور و رومیزی و با ظاهری شبیه به مایکروفر در آشپزخانه‌ها یک آچار فرانسه کوچک به حساب می‌آیند که از گرم و برشته کردن نان و مواد غذایی مختلف تا پخت انواع کیک و برخی غذاها میشود روی آن حساب کرد.

اندازه و مدل های مختلف آون توسترها باعث شده است که در امکانات هم با هم تفاوت داشته باشند، بعضی مدل ها دارای جوجه گردان و برخی نمونه های دیگر دارای ولوم و کلید های مختلف لمسی و آپشن هایی جهت تنظیم دلخواه حرارت و زمان پخت  هستند در نتیجه پنل آون توستر بر حسب نیاز و برنامه غذایی که مد نظر شماست قابل اعمال است.

آون توستر چیست؟

مایکروفر (مایکروویو) چیست؟

یکی از انقلاب‌های لوازم خانگی در قرن بیستم مایکروفر است. این وسیله  که با تولید امواج الکترومغناطیسی کار می‌کند یکی از لوازم خانگی است که به عنوان وسیله پخت و طبخ و گرمایش غذا مورد استفاده قرار می گیرد. این محفظه‌های مستطیل شکل از امواجی پر می شود که با سرعت نور در آن جابه‌جا می‌شود و از پخت و طبخ و خشک کردن مواد غذایی و تا حتی استریل و پاستوریزه کردن آنها قابل استفاده است و در انواع اندازه‌های مختلف برای مصارف صنعتی، تجاری و خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.

مایکروفر (مایکروویو) چیست؟

سولاردام چیست؟

سولاردام تکنولوژی انحصاری ال جی است که با استفاده ترکیبی‌ از امواج مایکروویو و گرمایشی عمل میکند. این وسیله پرکاربردبا استفاده از هیتر زغالی  توسط رشته‌های ذغال موجود در المنت حرارت ایجاد میکند و با بهره مندی از هیترکف دستگاه از هر دو جهت به غذا حرارت می‌دهد و علاوه بر حفظ ویتامین‌های مواد غذایی، چربی و مواد مضر غذا را کاهش می‌دهد و غذای مغز پخت‌تر و آبداری هم به شما تحویل خواهد. داد. علاوه بر همه این امکانات سولاردام مصرف برق کمتری نیز به نسبت لوازم خانگی مشابه مصرف می‌کند.

سولاردام چیست؟

تفاوت آون توستر با مایکروفر (مایکروویو) و سولاردام

 آون توسترمایکروفر (مایکروویو)سولاردام
ظاهرمحفظه پخت چهارگوشمحفظه پخت چهارگوشمحفظه پخت مدور و استوانه ای
مصرف انرژیانرژی و برق بیشتر از سولاردام و مایکروفر مصرف می شود.انرژی و برق کمتری از آون توستر و سولاردام مصرف می شود انرژی و برق بیشتری از مایکروفر مصرف می‌شود
شیوه پختبرنامه‌های پخت تنوع کمتری به نسبت مایکروفر داردبرنامه‌های پخت بیشتر از توستر و کمتر از سولاردام دارد.برنامه‌های پخت بیشتری به نسبت توستر و مایکروفر دارد
زمان پخت طولانی تر از مایکروفر و سولاردام  کوتاه تر از آون توستر  کوتاه تر از مایکروفر و آون توستر  
اندازه و حجم دستگاهگنجایش و ظرفیت کمتری به نسبت مایکروفر داردگنجایش و ظرفیت بیشتری به نسبت آون توستر دارد.گنجایش و ظرفیت بیشتری به نسبت مایکروفر و آون توستر دارد.
محدودیتاستفاده از ظروف فلزی 
قیمتارزان تر ازمایکروفر و سولاردامگران تر از آون توسترگران تر ازآون توستر و سولاردام

تفاوت آون توستر و مایکروفر (مایکروویو)

تفاوت اصلی آون توستر و مایکروویو در نحوه گرمایش آنهاست، مایکروویو برای گرم کردن غذا از طول موج الکترومغناطیسی استفاده میکند اما آون توسترها با دارا بودن چند المنت حرارتی باعث گرم شدن غذا می شود. این دو وسیله آشپزخانه علاوه بر روش گرمایش در سرعت عملکرد هم باهم تفاوت دارند به طوری که مایکروویو به نسبت توستر غذا را در مدت زمان کمتری گرم میکند از طرف دیگر مایکروفرها غذا را نرم و آبدارتر آماده می‌کنند اما توسترها غذا را برشته تر به شما تحویل می دهند. توستر مصرف انرژی بیشتری به نسبت مایکروفرها دارد. در مقاله تفاوت توستر و آون توستر چیست؟ نیز می توایند تفاوت های آون توستر و توستر را نیز بخوانید.

تفاوت آون توستر و مایکروفر (مایکروویو)

مقایسه ظاهری

امکانات متفاوتی که آون توستر و مایکروفر ها دارند تفاوت‌هایی را در ظاهر آنها هم ایجاد میکند مثلا مایکروفر ها به دلیل داشتن امکانات بیشتر معمولا کلیدهای بیشتری دارند که این کلید ها ممکن است لمسی یا مکانیکی باشند و معمولا صفحه دیجیتال کوچکی نیز دارند که به جلوه بیشتر آن کمک می‌کند، خود توستر ها هم  مدلهای مختلفی دارند که در ظاهر هم تفاوت‌هایی دارند، برخی از توسترها دارای صفحه کلید لمسی و منوی پیش فرض هستند که به صورت دستی هم قابلیت تغییر دارند و بعضی از آنها دارای چند ولوم هستند که تایمر و تنظیم دمای المنت های را برعهده دارند.

زمان پخت

یکی از مهمترین و بارز ترین تفاوت های این دو وسیله زمان پخت است. در مایکروفر ها به این دلیل که مولکول های آب در حد چند دقیقه گرم می شوند ، بسیار سریع تر از توسترها پخت و پز انجام می شود در صورتی که توسترها باید از ۱۰ دقیقه قبل از شروع فرایند پخت روشن شوند و پس از گرم شدن المنت ها پخت مواد غذایی آغاز می شود و به همین خاطر زمان بیشتری را می طلبد.

شیوه پخت

روش پخت در توسترها به المنت‌ها وابسته است و توستر با استفاده از اشعه مادون قرمز در المنت های خود غذا را پخته و در نتیجه غذا از درون کاملاً پخته و از بیرون برشته می شود اما روش کار در مایکروفر به شکل متفاوتی است و با استفاده از تابش امواج  بر ماده غذایی سبب فعال کردن مولکول های آب ماده غذایی شده و با گرم شدن  از این طریق سبب پخت غذا می شود

اندازه و حجم دستگاه

معمولا آون توستر در مقایسه با مایکروویو وزن کمتر و  اندازه کوچک تری دارد، اگر آشپزخانه کوچکی دارید و مشکل تامین فضا دارید قطعا آون توستر میتواند انتخاب بهتری برای شما باشد و از طرفی امکان گرم کردن حجم بیشتری از غذا را هم به همراه دارد.

مصرف انرژی

از نظر مصرف انرژی ماکروفر انرژی کمتری مصرف می کند ولی آون توستر با توجه به این که از چند المنت حرارتی استفاده می کند مصرف انرژی بالاتری دارد. از طرفی مدت زمان پخت در آون توستر بیشتر است  و در نتیجه نرژی بیشتری مصرف می کند.

محدودیت

استفاده از ظروف مختلف در توستر و مایکروفر یکی از نکاتی است که میتواند شما را در حین آشپزی محدود کند، پس برای خرید این وسایل باید از نوع محدودیت‌های آن اطلاع داشته باشید  شما در حین استفاده از آون توستر محدودیتی در استفاده از ظروف ندارید و می توانید مواد غذایی خود را در هر ظرفی که مقاوم به حرارت باشد بپزید ولی در ماکروفر به دلیل استفاده از امواج در استفاده از ظروف فلزی  محدودیت دارید که در صورت عدم رعایت آن ممکن است حتی خطرناک بوده و باعث ایجاد آتش سوزی شود.

قیمت

قطعا قیمت و بهای هر وسیله ای یکی از مهم ترین شرایطی است که هر خریدار آن را مد نظر خواهد داشت، اگر بین این دو وسیله قرار است یکی را انتخاب کنید و مسئله قیمت برای شما مهم است باید بدانید که از نظر اقتصادی آون توستر بسیار ارزان تر از ماکروفر است  تا جایی که حدودا ارزانترین ماکروفر و گرانترین آون توستر حداقل اختلاف قیمتی دو برابری دارند. ولی از طرفی مصرف انرژی در مایکروفر برای شما بسیار بصرفه تر خواهد بود اما ‌همچنان نمی‌تواند اختلاف قیمتی آنها را جبران کند.

تفاوت آون توستر و سولاردام

همانطور که تا اینجای این مقاله گفته شد آون توستر وسیله‌ای است که با المنت‌های حرارتی کار می‌کند و کاربرد آن مشابه فر است و به دلیل قیمت پایین تر و زمان پخت کوتاه تر یک وسیله کاربردی و پر استفاده در آشپزخانه است که طرفداران زیادی هم دارد  از آن جایی که با برق کار می‌کند، مشکلات فر گازی مانند طولانی بودن فرایند گرم شدن و تغییر طعم بعضی از غذاها را ندارد. آون توسترها امکانات مختلفی مانند کانوکشن، گریل و جوجه‌گردان است که بسته به برند تولید کننده آن در مدلهای مختلف متفاوت است.

در مقابل اما سولاردام تقریبا مدل پیشرفته‌ای از مایکروویو است که علاوه بر اینکه مجهز به امواج مایکرو است، دارای هیتر‌هایی در بالا و پایین دستگاه است و در واقع قابلیت‌های گریل کردن و برشته شدن مواد غذایی را  هم به مایکروویو اضافه کرده و این نقطه ضعف مایکروفر ها را حل کرده است. این فناوری که برای اولین بار توسط شرکت ال‌جی ابداع شده است بعدا توسط شرکت های دیگر هم تولید شد و امروزه به عنوان یک وسیله مهم پیشرفته در آشپزخانه ها به کار گرفته می شود که در آن برخلاف برخی  آون توستر آب مواد غذایی تبخیر و خشک نمی‌شود و ویتامین‌های موجود در مواد غذایی داخل غذا باقی می‌مانند.

تفاوت آون توستر و سولاردام

مقایسه ظاهری

یکی از ویژگی هایی که سولاردام را از مایکروفرها و آون توسترها متمایز می کند همان شکل ظاهری به ویژه در محفظه داخلی آنهاست، آون توستر از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به مایکروفرها هستند و شاید اگر کسی با ویژگی ها و امکانات هر دو دستگاه آشنایی نداشته باشد امکان تشخیص تفاوت این دو دستگاه چندان برایش ساده نباشد، اما یک تفاوت اساسی بین سولاردام با آون توستر و مایکروفر در این است که سولاردام اگر چه از بیرون دارای یک فضای خارجی مستطیل شکل هستند اما از داخل دارای یک محفظه دایره یا بیضی شکل هستند که به ساطع شدن حرارت کمک می کند اما در معمولا محفظه داخلی آون توستر و مایکروویو مستطیلی است.

زمان پخت

یکی از تفاوت های اساسی بین مایکروفر ها و آون توستر ها در زمان پخت غذا است، آون توسترها به این دلیل که با استفاده از المنت ها فرایند پخت غذا را انجام می دهند باید چند دقیقه قبل از فرایند پخت روشن شوند و به همین دلیل مراحل پخت غذا طولانی تر خواهد شد اما این مشکل در سولاردام ها حل شده است و از آنجایی که از سیستم گرمایش ترکیبی برخوردار است سرعت پخت غذا در آنها 3 برابر بیشتر از آون توستر و 1.5 برابر بیشتر از مایکروویو است و همین موضوع یکی از مزیت های سولاردام به نسبت دو وسیله دیگر است که به دلیل همین سرعت بالاتر مواد غذایی سالم تری نیز به شما تحویل خواهد داد.

شیوه پخت

همانطور که گفته شد بیشتر آون توسترها برنامه از پیش تعیین شده ای ندارند و معمولا با استفاده از ولوم هایی که برای تنظیم دما، زمان و تایمر و نحوه پخش گرما تعبیه شده است می توانید با آن غذاهایی مثل پیتزا،‌ پختن و کبابی کردن گوشت و مرغ، گریل کردن سبزیجات و همبرگر را با استفاده از گرمایش المنت های توستر تهیه کنید ، در مقابل اما در سولاردام کافی است روی کلید برنامه پیش بینی شده غذای مورد نظر خودتان ضربه بزنید،  این کار در سولاردام با تنظیمات ویژه‌ای که برای درست کردن هر نوع غذا ایجاد شده، بسیار سریع و حرفه‌ای تر انجام می شود و از طرفی ابهامات سلامت غذا که در ماکروفرها مطرح می شود نیز در سولاردام وجود ندارد، به این خاطر که روش کار امواج سولاردام ترکیبی از فناوری مایکروویو و امواج گرمایش است.

اندازه و حجم دستگاه

ازآنجایی که سولاردام ها تجهیزات پیشرفته تری دارند واز  امکانات بیشتری به نسبت آون توسترها بهره مند هستند نیاز به فضای بیشتری نیز دارند به همین دلیل نظر اندازه و مقدار جایی که اشغال میشود آون توسترها برتری دارند و اگر محدودیت فضا دارید و ترجیح می دهید جای کمتری در آشپزخانه تان را به این وسیله اختصاص بدهید آون توستر برای شما انتخاب بهتری است چراکه هم اندازه کوچک تری نسبت به سولاردام دارند و هم دارای وزن کم تری هستند.

مصرف انرژی

مصرف انرژی در آون توستر علاوه بر مایکروفر از سولاردام نیز بیشتر است ، آون توسترها به طور معمول با 2 تا 4 المنت حرارتی به میزان 1200 تا 1400 وات مصرف دارند درصورتی که سولاردام ها به دلیل داشتن عملکرد ترکیبی گریل زغالی و ماژول نوری مصرف برق کمتری نسبت به آون توسترها دارند و از این نظر احتمالا انتخاب به صرفه تری به حساب می آیند.

محدودیت

یکی از مزیت های آون توسترها به نسبت سولاردام همانطور که در مقایسه توستر با مایکروفرها هم گفته شد نداشتن هیچ گونه محدودیتی در استفاده از ظروف است در صورتی که سولاردام ها تنها محدودیتی در استفاده از ظروف فلزی ندارند، ضمن اینکه یکی دیگر از برتری های توسترها معمولا به دلیل محدودیت نیاز به فضای فیزیکی است که با توجه به کوچک تر شدن خانه ها معمولا انتخاب مناسب تری برای خانواده های امروزی به حساب می آیند.

قیمت

از آنجایی که هیچ امکانات و برتری بدون هزینه دریافت نمیشود سولاردام ها به دلیل تکنولوژی برتر و امکانات بیشتری که دارند از قیمت بیشتری به نسبت آون توسترها برخوردار هستند که همین موضوع هم ویژگی دیگری است که میتواند آون توسترها را در نظر بسیاری از خانوده ها برتری ببخشد. پس اگر شما هم نیازتان با امکانات محدودتر آون توستر ها برطرف می شود این وسیله میتواند گزینه مناسب تر به و به صرفه تری برای شما محسوب شود.

خرید آون توستر از باسلام

خرید آون توستر با توجه به تنوع مدل و قیمت در باسلام بسیار آسان شده است. برای خرید مدل مورد نظر خودتان با توجه به توضیحاتی که در این مقاله داده شد در غرفه های باسلام بگردید و آون توستر خودتان را پیدا کنید.

خرید مایکروفر و سولاردام از باسلام

مایکروفر و سولاردام از محصولات پر کاربردی است که تقریبا در همه خانه پیدا می شود. برای خرید مدل مورد نظر مایکروفر و سولاردام خود با قیمت مناسب در بین غرفه های باسلام جتسجو کنید و با غرفه دارها صحبت کنید و خریدتان را انجام دهید.

تفاوت آون توستر و مایکروفر (مایکروویو)چیست؟

آون توسترها فرایند پخت را با استفاده از المنت های برقی انجام می دهند در صورتی که مایکروفر این کا را با استفاده از تابش اشعه و گرم کردن مولکولهای آب در غذا فرایند پخت غذا را به انجام می رساند.

تفاوت آون توستر و سولاردام چیست؟

آون توسترها عملکردی مشابه فربرقی دارند در صورتی که سولاردام ها با استفاده از یک روش ترکیبی اقدام به طبخ غذا می کند یعنی علاوه بر اینکه از امواج استفاده می کند دارای هیترهایی در بالا و پایین دستگاه است.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x