به فروش فکر نکنید تا بیش‌تر بفروشید


1,718

do-not-think-about-selling-you-will-sell-more

فروشنده خوبی شوید

فروش، قلب هر کسب و کاری است. اگر نتوانید بفروشید، باید فاتحه کسب و کارتان را بخوانید! مهم نیست محصول‌تان چقدر فوق‌العاده است؛ قبول دارید که آخر کار باید به یک روشی پول در بیاورید؟

برای همین اصلاً تعجب‌برانگیز نیست که تیترهایی همچون «چگونه فروشنده خوبی شوید» و یا «چگونه فروش خود را بیشتر کنید» یک موضوع پرطرفدار در دنیای کسب و کار است. این موضوعی است که من خیلی درباره آن فکر می‌کنم. شما می‌توانید تکنیک‌های جدید به کار بگیرید، مقاله بخونید و چیزهای جدید امتحان کنید … راه‌های بسیار زیادی برای رسیدن به فروش وجود دارد؛ اما در نهایت، از نظر من، قدم اول برای فروشنده بهتر بودن؛ یک قدم دور شدن از آن است!

از انتها شروع کنید

درست خواندید! اگر می‌خواهید شروع به در روش فروش‌تان بازنگری کنید، یا تغییر بزرگ یا کوچکی در آن ایجاد کنید، یک ماه بی‌خیال چیزی به نام «فروش به دیگران» شوید! به جای آن در این مدت نحوه فروشتان را مهندسی معکوس کنید. از انتها شروع کنید، از نقطه‌ای که یک شخص از شما محصولی می‌خرد و تمام مراحل قبل از آن را یک به یک بر روی کاغذ بیاورید. تلاش کنید ببینید چگونه می‌توانید هر مرحله را به شکلی انجام دهید که مطمئن باشید نتیجه آن در عمل چیزی است که می‌خواهید.

بروید سراغ اصل ماجرا

تجربه مشتری مثل یک سفر می‌ماند. هدف ما به دست آوردن نقشه این سفر است. پیشنهاد من آن است که از همان اول بروید سراغ منبع اصلی ماجرا؛ خودِ خودِ مشتری‌. سراغ مشتری بروید و با ذهنی باز از او بپرسید: «قسمت ناخوشایند خریدتان چه بوده؟»، «چه چیزی دردسر هر دفعه خرید شما است؟» و…

یک ارتباط موفق

تجربه‌های بد را با برنامه‌ریزی درست و دقیق حذف کنید. بله؛ شما می‌خواهید به آنها بفروشید؛ پس از خودشان بپرسید که تحت چه شرایطی محصول‌تان را می‌خرند. حتی پاسخ این سؤال را هم از آنها می‌توانید بیابید. با آن‌ها یک مکالمه واقعی و صادقانه داشته باشید. اگر فروشنده خوبی باشید، می‌دانید که موفقیت شما در گرو ارزشمندی کارتان برای مشتری است.

ارتباط‌تان را با مشتریان بیش‌تر و بهتر کنید؛ طوری که بیشتر از یکبار خرید کنند. اگر تمام رابطه‌تان با آنها را جوری پیش‌بینی کنید که هربار فقط یک خرید انجام دهند، زیرساخت ارتباطی شما با مشتری‌تان استحکام لازم را ندارد؛ مثل آن‌که زحمت ساخت یک قلعه شنی و سست را به خود بدهید.

یک‌-دو ماه خود را به نفروختن بگذرانید. بجای آن چشم‌هایتان را باز و گوش‌هایتان را تیز کنید. تلاش کنید روش‌هایی برای ارزش رساندن به مشتری‌ها پیدا کنید. سؤال درست این است که «چگونه می‌توانید به آنها کمک کنید؟». باید به جای تلاش برای فروختن، برای ارزش‌رساندن تلاش کنید.

افکار و اندیشه‌ها اهمیت زیادی دارند. آن‌ها رفتار شما را می‌سازند. رفتار فروشنده‌ای که می‌خواهد به مشتری ارزش برساند، ارزش بالایی نزد مشتری خواهد داشت. با این رفتار، مشتریان به شما احترام بیشتری خواهد گذاشت. فروشنده‌ای باشید که می‌داند ساختن رابطه با آدم‌ها چقدر می‌تواند سودمند باشد.

 

ممنون از خواندن این مطلب ?
در اینستگرام و تلگرام باسلام مهمان ما باشید



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x