چگونه روغن رزماری اصل را تشخیص دهیم؟


103

چگونه روغن رزماری اصل را تشخیص دهیم؟

روغن رزماری یکی از روغن‌های درمانی تاثیرگذار برای مشکلات پوست و به خصوص مو به شمار می آید که امروزه مورد توجه قرار گرفته و در تهیه بسیاری از ماسک‌های خانگی پوست و مو کاربرد دارد. اما آنچه در استفاده از این روغن اهمیت دارد تهیه روغنی خالص و صددرصد طبیعی است؛ زیرا این روغن‌ها چه به صورت موضعی مصرف شوند، چه به صورت استنشاق و یا حتی خوراکی، با بدن و سلامت شما در ارتباطند و انتخاب روغنی ناخالص و بی کیفیت می تواند به سلامت شما آسیب رسانده، خطر بروز آلرژی و واکنش‌های دیگر بدن را افزایش دهد. بنابراین کیفیت و خلوص روغنی که استفاده می کنید بسیار حائز اهمیت است.

چگونه روغن رزماری اصل را تشخیص دهیم؟

روغن رزماری روغنی پرخاصیت است که اگر کیفیت و خلوص مناسبی داشته باشد، فواید فراوانی به خصوص برای بهبود مشکلات پوست و مو دارد. درواقع روغن رزماری روغنی همه‌ فن حریف است که می تواند برای رفع بسیاری از مشکلات پوست، مو و بدن مورد استفاده قرار بگیرد.

یکی از رایج‌ ترین کاربردهای روغن رزماری جلوگیری از ریزش مو و تحریک رشد مو است؛ همچنین خواص ضد آکنه این روغن آن را به گزینه‌ای محبوب برای درمان طبیعی مشکلات پوستی تبدیل کرده است.

استنشاق روغن رزماری با تاثیر بر روی برخی هورمون‌های استرس مثل کورتیزول، می تواند باعث کاهش استرس و بهبود خلق و خو شده، در کاهش علائم افسردگی و اضطراب و حتی کیفیت خواب تاثیرگذار باشد. علاوه بر این روغن رزماری در بهبود عملکرد حافظه و یادگیری مؤثر بوده، به پیشگیری و درمان آلزایمر کمک می کند. تسکین درد و التهاب، خواص ضد توموری، تاثیر در درمان سرطان و افزایش گردش خون از دیگر فواید این روغن پرخاصیت و مفید است.

چگونه روغن رزماری اصل را تشخیص دهیم؟

روغن رزماری چیست؟

به خاطر داشته باشید ترکیب روغن رزماری با انواع مواد افزودنی نه تنها باعث کاهش اثربخشی آن می شود، بلکه احتمال آسیب به مو و پوست شما را نیز افزایش خواهد داد؛ بنابراین برای به دست آوردن نتایج مطلوب در استفاده از روغن رزماری، تهیه روغنی با خلوص و کیفیت بالا از اهمیت فراوانی برخوردار است.

رزماری گیاهی همیشه سبز و پر عطر و بو است که بیشتر در مناطق مدیترانه‌ای از جنوب اروپا تا غرب آسیا کشت می شود. روغن رزماری از تقطیر شاخ و برگ‌های این گیاه گرفته می شود. گیاه رزماری که از خانواده نعناع‌ها بوده و طبعی گرم دارد، دارای خواص زیادی به خصوص برای درمان بیماری‌های پوست و مو است، به همین دلیل امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته و علاوه بر اینکه در بسیاری از محصولات بهداشتی و مراقبتی مورد استفاده قرار می گیرد، به صورت روغن خالص هم برای درمان مشکلات پوست، مو و… استفاده می شود.

روغن رزماری چیست؟

چگونه روغن رزماری اصل را تشخیص دهیم؟

همانطور که پیش از این ذکر شد خلوص روغن رزماری مثل هر روغن مفید دیگری در میزان تاثیرگذاری آن نقشی اساسی دارد؛ بنابراین اگر دوست دارید از فواید بی شمار این روغن محبوب نهایت بهره را ببرید باید هنگام خرید بتوانید روغن اصل و خالص را تشخیص دهید.

از آنجا که اکثر افراد تخصصی در تشخیص و شناسایی روغن‌ها ندارند توصیه می کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا با ارائه چند روش ساده برای تشخیص خلوص روغن رزماری، شما را در خریدی مفید و مناسب همراهی کنیم.

چگونه روغن رزماری اصل را تشخیص دهیم؟

تشخیص روغن رزماری اصل از طریق بو

یکی از بهترین و مؤثرترین راه‌های تشخیص روغن خالص، بو کردن آن است. در شیشه روغن را باز کنید و آن را به خوبی بو بکشید. روغن خالص بویی ملایم از گیاه رزماری را به همراه دارد که این بو مهمترین شاخصه آن محسوب می گردد. بوی بسیار تند و یا عطرمانند و یا رایحه‌های مصنوعی مختلف می تواند نشانی از عدم مرغوبیت روغن و ترکیب آن با انواع اسانس‌ها و مواد افزودنی بی کیفیت باشد که علاوه بر کاهش اثربخشی روغن، می‌تواند به سلامت شما آسیب بزند.

تشخیص روغن رزماری اصل از طریق بو

تشخیص روغن رزماری اصل از طریق رنگ

با وجود رنگ سبز تیره گیاه رزماری، روغن رزماری معمولا به رنگ زرد یا سبز روشن و شفاف بوده و روغن‌هایی با رنگ سبز تیره ناخالص و غیرطبیعی هستند. بنابراین رنگ روشن و شفافیت روغن رزماری راه دیگری برای تشخیص خلوص این روغن است.

اگر روغنی که قصد تهیه آن را دارید کدر یا تیره بود، بهتر است از خرید آن صرف نظر کنید. همچنین  از آنجایی که برای محافظت از روغن در برابر نور خورشید معمولا روغن‌ها در ظروف کدر و تیره رنگ نگهداری شده و از پشت آنها تشخیص رنگ و شفافیت روغن ممکن نیست بنابراین لازم است که تست رنگ را انجام دهید؛ برای این کار باید مقداری از روغن را در ظرفی شیشه ای بریزید تا رنگ و شفافیت آن قابل مشاهده  بوده و بتوانید خلوص آن را تشخیص دهید.

تشخیص روغن رزماری اصل از طریق رنگ

توجه به اطلاعات برچسب محصول

اگر روغن رزماری را به شکل بسته بندی و از برندهای معتبر تهیه می کنید، مطالعه و دقت در برچسب محصول اولین و ساده ترین راه تشخیص خلوص روغن است؛ چراکه برچسب‌ها حاوی اطلاعات اصلی مربوط به محصول ارائه شده هستند. بنابراین برای تهیه یک روغن باکیفیت دقت کنید که روی برچسب محصول به خلوص صددرصدی یا کاملا طبیعی بودن آن اشاره شده باشد، در غیر این صورت ممکن است آن را با روغن‌های حامل رقیق کرده باشند که این خود باعث کاهش اثرگذاری روغن خواهد شد.

همچنین روش تهیه روغن هم می تواند در کیفیت آن تاثیرگذار باشد. روغن‌هایی که به شیوه پرس سرد تهیه می شوند روغن‌هایی کاملا طبیعی بوده و خواص خود را به طور کامل حفظ می کنند.

توجه به اطلاعات برچسب محصول

تست حلالیت روغن رزماری

روغن‌های خالص در آب حل نمی‌شوند، بنابراین با روشی ساده و با ریختن یک قطره روغن رزماری روی سطح آب می توانید از خلوص آن مطمئن شوید. برای این کار قطره ای از روغن را در لیوانی آب بریزید؛ اگر روغن پخش نشده و روی سطح آب باقی ماند یعنی روغن از خلوص و کیفیت مناسبی برخوردار بوده و می توانید با خاطری آسوده از آن استفاده کنید.

تست حلالیت روغن رزماری

انتخاب فروشگاه معتبر برای خرید محصول

علاوه بر برندهای مختلف امروزه فروشگاه‌های معتبری در سراسر کشور وجود دارند که دارای استانداردهای لازم بوده و کارشان تهیه انواع روغن‌ها به روشی طبیعی و با حفظ کیفیت و خلوص آنهاست؛ بنابراین با کمی تحقیق و استفاده از تجربه خرید اطرافیانتان می توانید فروشگاهی معتبر پیدا کنید و با خیالی راحت به خرید روغن‌های موردنظرتان بپردازید. باسلام، یکی از فروشگاه های معتبر در زمینه خرید و فروش محصولات است. غرفه های بسیاری در باسلام، انواع روغن های درمانی و گیاهی مانند روغن رزماری را تهیه و عرضه می کنند.

انتخاب فروشگاه معتبر برای خرید محصول

سوالات متداول درباره‌ی تشخیص روغن رزماری اصل

روغن رزماری چه فایده‌ای دارد؟

کی از رایج‌ ترین کاربردهای روغن رزماری جلوگیری از ریزش مو و تحریک رشد مو است؛ همچنین خواص ضد آکنه این روغن آن را به گزینه‌ای محبوب برای درمان طبیعی مشکلات پوستی تبدیل کرده است. استنشاق روغن رزماری با تاثیر بر روی برخی هورمون‌های استرس مثل کورتیزول، می تواند باعث کاهش استرس و بهبود خلق و خو شده، در کاهش علائم افسردگی و اضطراب و حتی کیفیت خواب تاثیرگذار باشد.

روغن رزماری چه رنگی است؟

با وجود رنگ سبز تیره گیاه رزماری، روغن رزماری معمولا به رنگ زرد یا سبز روشن و شفاف بوده و روغن‌هایی با رنگ سبز تیره ناخالص و غیرطبیعی هستند.

تست حلالیت روغن رزماری چطور انجام می‌شود؟

برای این کار قطره ای از روغن را در لیوانی آب بریزید؛ اگر روغن پخش نشده و روی سطح آب باقی ماند یعنی روغن از خلوص و کیفیت مناسبی برخوردار بوده و می توانید با خاطری آسوده از آن استفاده کنید.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x