سفر زنجان از نگاه غرفه‌داران


59

سفر زنجان از نگاه غرفه‌داران

غرفه‌داران زنجانی می‌نویسند

خوب است سفر باسلام به زنجان را یک بار هم از زاویه نگاه غرفه‌داران ببینیم. باسلام چیزی جز اهالی بازار نیست. 

پس سفر باسلام به زنجان از نگاه غرفه‌داران خواندن دارد…

فائزه فیضی / غرفه گالری هنری اَنار

از هیجان و خوشحالی داشتم گریه می‌کردم

سلام. من فائزه فیضی هستم متولد ۱۳۷۷. ساکن شهر قیدار استان زنجان. از سنین کودکی نقاشی می‌کردم تا خود الان که متاهل هستم و یه دختر کوچولو دارم. کلاسای نقاشی رو یک جلسه هم ازدست نمی‌دادم تا جایی که تو سن ۱۶ سالگی شدم مربی نقاشی توی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
توی هنرستان هم رشته صنایع دستی خوندم.
همچنان نقاشی می‌کردم و شاخه‌های مختلف هنری رو امتحان می‌کردم تا ببینم بیشتر به کدوم یکی علاقه و استعداد بیشتری دارم. از معرق کاری و سفالگری و نقاشی رنگ‌روغن تا نگارگری و تذهیب. تا بالاخره فهمیدم نگارگری بهترین و زیباترین شاخه هنری که من می‌تونم توش اوج بگیرم و پیشرفت کنم. از اونجایی که توی هنرستان نقاشی روی سفال انجام می‌دادیم، از دوست و آشنا چندین بار سفارش گرفتم و نقاشی‌های مختلف انجام دادم. مدتی به خاطر به دنیا اومدن دختر کوچیکم نتونستم کلاس‌های بیرون از خونه برم و فقط توی خونه خودم تنهایی کار می‌کردم. تا این‌که دوسال پیش چندبار تبلیغ «باسلام» رو از تلویزیون دیدم و کنجکاو شدم ببینم چه جور برنامه‌ای هست. نصبش کردم و دیدم هنرمندای زیادی شبیه من هستن. خیلی خوشحال بودم که اونا فروش بالایی دارن پس حتما منم می‌تونم. البته چون قبلا توی اینستاگرام هم صفحه داشتم ولی چندان موفقیت آمیز نبود یکم ناامید بودم.

غرفه‌م رو افتتاح کردم و عکس چندتا از محصولاتم رو بارگذاری کردم. از فکرش اومده بودم بیرون که یه شماره ناشناس زنگ زد و با صدای گرم و صمیمی پشتیبان مواجه شدم. کلی باهم صحبت کردیم و من رو راهنمایی کردن تا غرفه‌م رو اصولی و دقیق راه بندازم. تا یک ماه هم یه سلام یار همواره به من آموزش می‌داد و پشتیبانیم می‌کرد. همین واقعا من رو امیدوار کرد و فعالیتم رو بیشتر کردم. توی این یک سال و نیم هم چندتا سفارش داشتم.


همزمان با یکی از دوستانم تصمیم گرفتیم توی شهر کوچیکمون یه نمایشگاه نقاشی روی دیوارکوب سفالی برگزار کنیم. قسمت جالبش این‌جاست که زمان نمایشگاه چندبار عقب افتاد تا اینکه افتاد روز ۲۲ اردیبهشت. چندروز قبل از افتتاح نمایشگاه دوباره یه تماس از باسلام داشتم و بهم توضیح دادن که این ماه قراره تیم باسلام به استان زنجان سفر کنن و آیا من کارگاهی برای بازدید دارم؟! من گفتم که کارگاهی ندارم و توی خونه کار می‌کنم اما چندروز بعد یه نمایشگاه از آثارم دارم. ایشون هم گفتن باید مشورت کنن و بهم اطلاع میدن. از شدت هیجان و خوشحالی داشتم گریه می‌کردم و خداروشکر می‌کردم به خاطر حکمت عقب افتادن زمان نمایشگاه. واقعا مثل یه معجزه بود. بعد از سال‌ها من اولین نمایشگاهم رو زدم و تیم باسلام دارن میان بازدید! حالا من هم خیلی خیلی خوشحال بودم هم کلی استرس داشتم. بالاخره روز ۲۵ اردیبهشت رسید و مهمون‌های ما رسیدن به مکان نمایشگاه. با دیدن جو صمیمی و خودمونی تیم باسلام یکم استرسم کم شد. خلاصه که ما از دغدغه‌ها و شرایط کارهای هنری توی شهر کوچیک گفتیم و ایشون به همه سوال‌های ما پاسخ دادن و راهنمایی‌مون کردن. همه تیم از نقاشی‌هامون بازدید کردن و یکی از اعضای تیم هم یکی از دیوارکوب‌ها رو ازمون خرید. عکس‌های باسلامی رو گرفتیم و این مهمونی خیلی زود تموم شد.
من واقعا از خوشحالی نمی‌دونستم باید چیکار کنم. فقط خداروشکر می‌کردم که این فرصت رو نصیب من کرد.
بعداز استوری باسلام بازدید ده برابری غرفه‌م رو داشتم و کلی از هم استانی‌ها من رو پیدا کردن و بهم تبریک گفتن. امیدوارم که از این فرصت بتونم استفاده درست رو ببرم و غرفه‌م پیشرفت کنه و فروش بالایی رو تجربه کنم.
بازهم تشکر میکنم ازهمه دست اندرکارن و مدیران باسلام که انقدر دلسوزانه کار می‌کنن و پشتیبان غرفه‌دار و مشتری هستن.

علیرضا جهانگیری سهروردی / غرفه فروشگاه اشراق….جهانگیری

باورم نمی‌شد مسیر سخت و خطرناک را تا این‌جا بیایند


بنده از زحماتی که مدیران محترم باسلام کشیدند تقدیر و تشکر می‌کنم. آن‌ها از یک مسیر دور و سخت و خطرناک تشریف آوردند برای دیدار ما و غرفه فروشگاه اشراق
که بنده هیچ وقت باورم نمی‌شد و در ذهن و خیالم نمی‌گنجید که مدیران باسلام به منطقه نمونه گردشگری شیخلر تشریف بیاورند. واقعا دیدار عالی و صمیمانه بود.

سید مهدی امینی / غرفه کیمیای حکیم

باسلام و وعده‌های امیدوارکننده

با عرض سلام خدمت تیم بانشاط و جوان باسلام
تشکر می‌کنم از حضور بی ریا و دلسوزانه شما
حضور این تیم در اولین تولیدی عصاره گیاهان دارویی را ارج می‌نهیم و راهنمایی‌های‌شان را برای رسیدن به سطوح بالاتر آویزه گوش خواهیم کرد.
پس از بازدید از محل تولید، نشست دوستانه نسبتا سازنده‌ای داشتیم که اعضای تیم نسبت به تخصص خود وعده‌های کمک به افزایش رونق، فرهنگ‌سازی و تبلیغات محصولات را دادند که پیشاپیش از حسن نیت و روحیه خدمت ایشان تقدیر و تشکر می‌نمایم.
با آرزوی روزهای خوش، همراه با مجموعه ارزشمند باسلام.

محمود محمدی / غرفه طارم طلای سبز

واقعا برای ما دلگرم کننده بود

خیلی خوشحال شدیم که میزبان تیم باسلام بودیم و از اینکه بالای ۱۵ نفر از عزیزان باسلام که این‌همه مسیر طولانی از قم تا شهرستان طارم علیا رو طی کرده بودن تا مارو حمایت کنن واقعا برای ما دلگرم کننده بود و حتی تا روستای ما و مسیر خاکی باغ مارو هم زحمت کشیدن و مارو شرمنده کردن که اینهمه حمایت بنده تا الان ندیده بودم و امیدوارم تا عمر داریم لایق خانواده باسلام باشیم.

 امیرحسین محمدی‌نژاد / غرفه گروه تولیدی مس رز زنجان 

انگار دوستان چندین ساله خود را می‌دیدیم

وقتی تیم باسلام وارد فروشگاه ظروف مسی ما شدند انگار دوستان چندین ساله خود را می‌دیدیم.

 اینکه موسسه موفق باسلام اینقدر موفق عمل کرده بی علت نیست، داشتن نیروهای متدین و متخصص و کوشا و دلسوز و برنامه‌ریزی این نیروها برای سفر به مناطق مختلف کشور برای شنیدن مشکلات و موفقیت غرفه‌دارها و همچنین کمک فنی به ارتقای غرفه‌ها می‌تواند یکی از علل این موفقیت باشد.

مشکلات مختلف خود را مطرح کردیم و هر کدام از اعضا به نسبت مسئولیت خود جواب‌ها و توضیحات لازم را ارائه نمودند.

فاطمه كريمی / غرفه مسکو مس زنجان

کارمان بیشتر رونق گرفت

شروع کار ما در با سلام برمی‌گرده به حدودا سه سال پیش که ما قبلش کار مس رو همراه همسر و پدر همسرم شروع کرده بودیم و فروش اینترنتی و حضوری داشتیم و واقعا عاشق این کار هستیم قبلش در مغازه‌ای که داریم شغلمون فرق می‌کرد و تغییر شغل دادیم و مس فروشی راه انداختیم و به صورت خانوادگی مشغول هستیم.
با اومدن باسلام کار ما از اینی که هست بیشتر رونق گرفت چون به واسطه‌ای امن بود برای کسایی که می‌خوان مس بخرن با خیال راحت می‌خریدن و ما کم کم غرفه‌هامون رو بیشتر کردیم و تولیدی مس راه انداختیم و تولیدی رو گسترش دادیم و فعالیتمون بیشتر شد تا اینکه تیم باسلام ما رو به عنوان سه غرفه برتر در زنجان انتخاب کرد که در مغازه ما برای انتقاد و پیشنهاد صحبت‌های راجب این کسب و کار، حضور داشته باشند و ما هم خیلی استقبال کردیم و واقعا تیم با سلام با خوشرویی تمام به صحبت‌های ما گوش کردند و یک روز عالی رقم زدند.
ممنون ازشون.

حسن محمدی‌نژاد / غرفه  مس رز زنجان ارسال رایگان

خیلی از مسائل ما در همان جلسه حل و فصل شد

تولید ظروف مسی در زنجان قدمت چندین صد ساله دارد. در گذشته اغلب مایحتاج ظروف خانواده‌ها توسط صنعتگران زنجانی با نیروی دست تولید و عرضه می‌شده است. با صنعتی شدن تولید در دنیا و کشور، چند سالی صنعت مس از رونق افتاد ولی با تمهیدات دولت و جلوگیری از واردات بی‌رویه کالاهای خارجی، ظروف مسی تولیدی‌های زنجان به خانه‌های هم وطنان راه یافت و مورد استقبال قرار گرفت. اکنون در هزاران واحد تولیدی کوچک و بزرگ شهر زنجان انواع ظروف زیبا و کاربردی مسی در  صدها نوع مختلف تولید می‌شود و هر روز با ابتکار صنعتگران شهر تنوع آن‌ها در رنگ، شکل و سایز افزایش می‌یابد. ما پدر و پسر محمدی‌نژاد برای کسب روزی حلال با تعطیل کردن نمایشگاه اتومبیل در زمینه تولید ظروف مسی فعالیت خود را شروع کردیم و کم کم فوت و فن کار را یاد گرفتیم و تولیدات خود را با پیش دستی و پیاله‌های تنقلات مسی شروع کردیم.

مانند دیگر تولید کننده‌ها برای فروش مشکل داشتیم و مجبور بودیم با قیمت کم به واسطه‌ها بفروشیم و پول آن را با چک‌های چند ماهه که بعضا با مشکل نقد می‌شدند دریافت کنیم تا اینکه یک روز وقتی پسرم وارد مغازه شد گفت یکی از تولید کننده‌ها تولیدات خود را تو باسلام می‌فروشه.

من که تا حدودی با فضای مجازی آشنایی داشتم زود مطالعه کردم و اولین غرفه ما در باسلام شروع به کار کرد. با افزایش دادن تعداد و تنوع محصولات، فروش ما در غرفه مس رز زنجان بیشتر شد البته از طرف باسلام مرتب آموزش های لازم را دریافت می‌کردیم.

خوشبختانه استقبال مردم در اقصی نقاط کشور و حتی روستاها از ظروف ما خوب بود و این امر باعث شد خانم کریمی عروس خانواده هم مشتاق فعالیت در این زمینه باشد لذا با کمک گرفتن از ایشان کم کم تعداد غرفه‌ها را به تعداد سه تا افزایش دادیم و هر کدام از ما جواب‌گوی یک غرفه شدیم و رقابت بین خود ما هم باعث افزایش فعالیت و فروش بیشتر شد.

اکنون ما در هر غرفه حدود ۳۰۰ نوع جنس داریم و هزاران فروش را تجربه کردیم. ما با مشتری‌های خودمان در باسلام ارتباط صمیمی داریم. وقتی که خرید می‌کنند تشکر می‌کنیم و بهترین جنس را با بهترین بسته‌بندی برایشان ارسال می‌کنیم و تا تحویل بسته پیگیر امور هستیم. سعی می‌کنیم در تعداد و نوع جنس ارسالی اشتباهی رخ نداده باشد و کنترل شدید در کیفیت کالا‌ها در خط تولید و خرید از همکاران اعمال می‌کنیم.

نظرات مشتریان را با دقت می‌خوانیم، از تعریف‌های آن‌ها خوشحال می‌شویم و بر دقت و پشتکار خود می‌افزاییم؛ از انتقادات مشتریان با جان دل استقبال می‌کنیم و همه اشکالات را در حد امکان رفع می‌کنیم.

بهترین کارشناسان فروش ما خریداران هستند ما به دیدگاه‌های آن‌ها خیلی بها می‌دهیم. وقتی در بستر باسلام رشد کردیم و فروشمان بیشتر شد، اهالی باسلام کم کم توجه‌شان را از غرفه‌های ما کم کردند و مشکلات مختصری که در زمینه نرم افزاری و اجرایی باسلام داشتیم کمی ما را نگران کرده بود و با تماس تلفنی و پیامک نمی‌شد هم مسائل را در میان گذاشت.

وقتی از طرف اهالی باسلام اطلاع دادند که یک تیم کامل از همکاران قصد عزیمت به زنجان را دارند خیلی خوشحال شدیم؛ هر کسی برای خودش مطلب یاداشت می‌کرد و تمرین می‌کرد. من هم به دنبال آماده کردن فروشگاه برای میزبانی شدم.

بالاخره یک تیم شاداب و سرحال از دوستان به غرفه مس رز زنجان تشریف آوردند و هر کدام مسئول یک قسمت بودند و هر سوال و پرسش را یکی از عزیزان جواب می‌دادند. دوستان خیلی صمیمی، بی‌ریا و دوست داشتنی بودند. انگار که چندین سال است با ما دوست هستند. خیلی از مسائل ما در همان جلسه حل و فصل شد و دوستان تجارب خود را در رابطه با کاهش هزینه‌های جاری مثل هزینه پست و تهیه ملزومات پستی مورد نیاز در اختیار ما گذاشتند.

الان که این گزارش را تهیه می‌کنم بار و بندیل سفر را بسته‌ام و فردا صبح ۹ عازم سفر حج تمتع هستم. از دوستان باسلامی و همه مشتریان عزیز طلب حلالیت می‌کنم ان‌شالله همه دوستان را در مدینه منوره و مکه مکرمه و هنگام طواف یاد خواهم کرد خدا نگهدار همه دوستان.

علیرضا دریایی / غرفه صبامس زنجان

درد و دل کردیم

مجموعه ما در حوزه ظروف و زیورآلات مس با هدف سلامت مردم جامعه کار رو شوع کرد و با هدف فروش به صورت آنلاین این محصولات که منبع تأمینش شهر زنجان بود برای دسترسی مردم کل کشور با ایجاد سایت‌های عمده فروشی و استفاده از پلتفرم‌های مختلف فروشگاهی در سطح کشور کار را ادامه دادیم.
در میانه راه با مجموعه خوب باسلام آشنا شدیم و محصولاتمان را در غرفه صبا مس زنجان ارائه کردیم که بازتاب خوبی برای ما داشت و توانستیم راهنمایی‌های لازم را برای یک خرید خوب به مشتری منتقل کنیم.
از حس و حال خوب اون‌ها بعد از یک خرید خوشحال شدیم و از پیشنهادها و انتقاداتشون در صورت نارضایتی استفاده کردیم و همین باعث رشد بیشترمون شد.
تا این‌جای مسیرمون خیلی اتفاقات تلخ و شیرین برامون افتاده و هرکدوم به ما یک درس بزرگی داد و سعی کردیم در زمینه‌های تولید، تأمین محصول، ارسال و بسته‌بندی خودمون رو ارتقا بدیم.
این بار با این کار خوب تیم باسلام توفیق این حاصل شد تا با مجموعه اون‌ها از نزدیک آشنا بشیم و در یک فضای صمیمی تبادل اطلاعات داشته باشیم. خوبی این دیدار این بود که آدمای دلسوزی رو دیدیم که آماده کمک بودن و برای هر مشکلی پیشنهادی داشتند.
رسالت کار ما این بوده که بتونیم در این اوضاع اقتصادی جامعه دست آدم‌های هنرمندی که در حوزه تولید صنایع دستی مسی کار می‌کنند را بگیرم و در دست مردم عزیز کشورمون که لایق بهترین‌هاست بذاریم و باعث رونق این هنر ارزشمند شهر زنجان بشیم.
این موضوع که آدمایی رو دیدیم که باهاشون مدت‌هاست داریم کار می‌کنیم و فضای صمیمی و بی‌ریایی بینمونه، ما رو بسیار خوشحال کرد. خوشبختانه تونستیم درد و دل کنیم، از خوبی‌ها و بدی‌ها و مشکلاتمون بگیم و بشنویم و امید داریم با کمک هم بتونیم به هدف امسالمون برسیم و قوی ادامه بدیم.

علی اکبر چراغی / غرفه زیتون آیتونا

انتقادها را مستقیم و بدون واسطه به باسلامی‌ها گفتیم

وقتی اطلاع دادن از با سلام برای بازدید کارخونه تشریف میارند خیلی خوشحال شدیم چون می‌تونستیم پیشنهادها و انتقادها رو مستقیم بدون واسطه خدمت با سلامی‌های عزیز ارائه کنیم.
وقتی که با سلامی‌ها به کارخونه رسیدن، هم باصفا بودن، هم صبور، ۳ ساعتی با هم بودیم.

کلیه فرایندهای تولید و بسته‌بندی زیتون رو براشون توضیح دادیم. پیشنهادهایی رو دادیم و بحث‌های خوبی شد. ان شا الله هم برای باسلامی‌ها موجبات خیر باشه و هم برای شرکت آیتونا.

زهرا نصر / غرفه گاخ

یک تماس، یک حس خوب


سال ۱۴۰۳ شروع شده بوده و دنبال راه کارهای جدید برای فروش محصولاتمون و برنامه‌ریزی برای صادرات و تولید بودیم.
یه تماس از باسلام داشتم. یه خانم مهربون با صدای گرم و دوستانه‌اش گفت: تیم باسلام تصمیم داره به شهر و کارگاه شما بیان. راستش خیلی حس خوبی بهم دست داد. آخه از وقتی رفتم مهمونی باسلام و با تیم حرفه‌ای، مخلص و دلسوز باسلام از نزدیک بیشتر آشنا شدم و متوجه زمینه تفکری و اهدافشون شدم دلم می‌خواست ارتباطمون رو با این تیم بیشتر و بیشتر کنیم و این حضور می‌تونست این حس رو به واقعیت تبدیل کنه.
از صبح منتظر حضورشون بودیم. روز قبل همه‌جا رو مرتب کردیم و برای حضورشون همه چی رو فراهم کردیم.
مهمونای خوبمون یعنی تیم متعهد، مهربون و پرانرژی باسلام، که حدودا ۲۰ نفری بودن وارد شدن.
با حضورشون رفتیم به روزهای اولی که باسلام تازه شروع و به کار کرده بودو ما هم تازه کار بودیم.
حالا بعد ۷ سال همراهی با هم بزرگ شدیم. گاخ از یه کارگاه کوچیک خانوادگی به یه کارگاه بزرگ ۵۰ نفره رسیده و حالا هدفمون اینه که بریم سمت صادرات. حالا باسلام هم انقدری رشد کرده که شده حامی و دلگرمی کسب و کارهایی مثل گاخ. امیدواریم دست به دست هم بدیم تا بتونیم کسب و کارمون رو با هم بین‌المللی کنیم.

عباس نوری / غرفه چاقو آنلاین

نایب ریس اتحادیه چاقوسازان زنجان را به جلسه آوردم

یک هفته مونده بود تیم باسلام با بنده تماس گرفتن که قرار مدیران باسلام تشریف بیارن زنجان. خیلی خوشحال شدم.
به محض خبردار شدن با نایب ریس اتحادیه چاقوسازان تماس گرفتم و گفتم مهمون داریم.
و روز دیدار هم خیلی خوشحال شدم چون از نزدیک همکاران عزیزمون در تیم بزرگ باسلام ملاقات می‌کردیم و حیف شد که از ۳ تا همکاران فروش ما که امتحان میان ترم دانشگاهی داشتن نتونستن حضور داشته باشن.

مانی محمدی / غرفه تولیدی گیوه مانی

انتقاد کردیم، گفت‌وگوی دوستانه‌ای بود

اول که زنگ زدن و گفتن از باسلام می‌خواییم بیایم برای بازدید غرفه‌ و کارگاهمون، خیلی خوشحال شدم و اصلا انتظار نداشتم.
حدود ساعت ۸:۳۰ شب بود که بچه‌های باسلام اومدن کارگاهمون.
خیلی جمع خوبی داشتن.
با هم در مورد کار و نحوه فروش در باسلام و ترفندهای فروش و اینا حرف زدیم و چند تا بهشون انتقاد کردیم، پیشنهاد دادیم و در کل خیلی گفت‌وگوی دوستانه‌ای بود.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
3 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x