گنجِ چربِ بی نظیر؛ روغن شحم


40,833

باسلام- basalam- روغن شحم گاوی

بعضی سفره‌ها عطر و رنگِ سنت دارند؛ اصلاً بعضی از قورمه و قیمه‌ها مزه‌اش می‌ماند زیر دندان، طعم بی‌نظیر و عطر خوشش باعث می‌شود منحصربه‌فرد باشند و به‌یادماندنی. برنج زعفرانی و خورشت با یک وجب روغن، غذای مطلوب ایرانی هاست؛ همان غذایی که روزهای جمعه را بهشتی می‌کند و لذت یک دورهمی را دوچندان.

روغن خوراکی ایرانی

اما این روزها خطرِ پالم و روغن‌های صنعتی دست و پایمان را بسته است. ضرر روغن‌های صنعتی آن قدر زیاد است که خانواده‌ها ترجیح می‌دهند دورِ قرمه و قیمه‌های آنچنانی را خط بکشند و به پختنی‌هایی که شاید بابِ میل نیست اکتفا کنند. غافل از اینکه چند سال قبل، با وجود سفره‌های رنگین، آدم‌ها سالم بودند و هر روز خبرِ سکته یکی از اطرافیان به گوش نمی‌رسید.

شاهد این حرف، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایی هستند که هنوز هم قوت و سلامت در چهره‌شان دیده می‌شود. اگر دانسته‌های خود را مرور کنید می‌بینید که توصیه بزرگ‌ترها بیشتر اوقات با سلامتی تناسب دارد؛ توصیه‌هایی که حاصل تجربه است و نباید نادیده گرفته شود.

روغن شحم گاو

شما می‌توانید این بار در کنارِ ذائقه ایرانی‌پسندتان به فکرسلامتی باشید، دور روغن گیاهی را خط بکشید و روغن حیوانی شَحم را امتحان کنید: به روغن چربی اطراف قلوه‌گاه گاو، شحم می‌گویند؛ روغنی بسیار لطیفی که زود آب می‌شود و عطر خوشی دارد.

شحم جایگزین مناسبی برای روغن‌های مختلف است. به جای استفاده از روغن‌های به اصطلاح بدون پالم که بسته‌بندی‌های جذاب دارند می‌توانید از روغن شحم استفاده کنید و عطر و طعم جدیدی به چلو و خورشتتان بدهد.

البته استفاده زیاد از شحم گاو در غذای افراد سالمند که تحرک کمتری دارند مناسب نیست و بهتر است در غذای آن‌ها کمتر استفاده شود.

خواص روغن شحم گاو

  • آب‌کننده چربی‌های زیر شکم و چربی‌های اضافی بدن است. جای رژیم‌های عجیب و غریب، از شحم کمک بگیرد.
  • عروق و رگ‌های بسته را باز می‌کند. روغن شحم مانند روغن‌های صنعتی در رگ‌ها و زیر پوست نمی‌بندد؛ حتی چربی‌های از پیش انباشته شده در بدن را هم در خود حل می‌کند.
  • خاصیت ترمیم‌کنندگی دارد و مصرف شحم پوست شما را شفاف و هلویی می‌کند.
  • منبع تولید انرژی و توان است و شحم می‌تواند برای روزهای پر مشغله  به کمکتان بیاید.
  • تقویت‌کننده بسیار مؤثر سیستم دفاعی بدن است و برای افزایش رشد و تقویت استخوان‌ها مفید است.
  • شحم به راحتی آب می‌شود و به حرارت زیاد ندارد.
  • البته استفاده زیاد از شحم گاو در غذای افراد سالمند که تحرک کمتری دارند مناسب نیست و بهتر است در غذای آن‌ها کمتر استفاده شود.

خواص شحم گاو در روایات

همچنین روغن شحم گاو در سنت اسلامی تأییده شده است و حتی روایاتی درباره آن از ائمه نقل شده است. برای مثال امام علی(ع) فرمود: «پیه‌ گاو هر مقدار وارد بدن شود همتراز خود بیماری را از بدن بیرون می‌کند» (ر.ک: دانش‌نامه احادیث پزشکی، ج ۲، ص ۳۶۹).

باسلام- basalam- روغن شحم گاوی

از طب سنتی تا طب نوین

شاید فکر کنید به شحم گاو فقط در طب سنتی و اسلامی توجه شده است؛ در حالی که در طب نوین، داروسازان و پزشکان روز هم از روغن شحم استفاده می‌کنند.

برای مثال در کشور سوئیس دارویی ساخته شده که توسط متخصصین روماتولوژیست و ارتوپد تجویز می‌شود. نام این دارو «سلدرین (روماتیدین)» و مایه‌ اصلی آن شحم گاو است. پس می‌توان گفت شحم گاو در طب جدید هم از اهمیت زیادی دارد.

خرید شحم‌ از باسلامی‌ها

بعد از همه این حرف‌ها اگر مشتاق تهیه شحم شده‌اید می‌توانید از بازار باسلام کمک بگیرد. با یک جست‌وجوی ساده، تولیدکننده‌ها و عرضه‌کنندگان شحم را در این بازار آنلاین پیدا می‌کنید؛ چون در این بازار اینترنتی ده‌ها تولیدکننده و فروشنده شحم گاو از شهرهای مختلف حضور دارند.

از طرفی شما می‌توانید با آن‌ها ارتباط بگیرد، برای غرفه موردنظرتان پیام بگذارید و اگر سؤالی درباره شحم دارید بپرسید. در کنار همه این‌ها برای این‌که با خاطری آسوده خرید کنید، قبل از انتخاب غرفه مورد نظر، تجربه مشتریان هر غرفه را بخوانید تا بتوانید شحمی با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت انتخاب کنید. همچنین روغن شحم گاو بدون بو برای کسانی که به بوی روغن شحم حساس هستند گزینه عالی و مناسبی است.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
2 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x