معرفی انواع دامن و بهترین روش های استایل


70

معرفی انواع دامن و بهترین روش های استایل

یکی از فانتزی های هر دختری از همان دو سه سالگی پوشیدن دامن چین دار با کفش‌های پاشنه بلند تغ تغی است، این فانتزی دخترانه مانند انرژی قانون پایستگی دارد، یعنی عشق به دامن در هیچ زنی از بین نمی رود بلکه فقط از شکلی به شکل دیگر تغییر میکند. دامن یکی از اجزای اصلی لباس در خانم ها است. یک لباس که از کمر به سمت پایین است و به هر زنی ظاهری  زنانه، گرم و مطبوع، جذاب، مدرن، متناسب و شجاع می دهد و داشتن حداقل یک دامن برای هر زنی مانند نان شب واجب است.

معرفی انواع دامن و بهترین روش های استایل

اگر لباسی توانسته باشد در طی سالیان دراز محبوبیت خود را حفظ کرده باشد، این لباس بدون شک دامن خواهد بود. از دامن­های حصیری که به ۳۹۰۰ سال پیش از میلاد در ارمنستان باز می‌گردند تا دامن‌های ماکسی، میدی و مینی ‏و انواع دیگر آن‏ که امروزه در دسترس هستند، دامن به تعداد سلایق آدم‌ها انواع و اقسام متنوعی دارد که امکان ندارد با هر نوع سلیقه ای حداقل یک نوع از انواع دامن ها را دوست نداشت، از دامن های دخترانه و چین دار مانند توتو گرفته تا اسپورت و خیابانی مانند کارگو و مجلسی و خانمانه مانند کلوش و حریر همه بخشی از تنوع متعدد دامن‌ها هستند.

انواع دامن و روش های استایل

دامن ها مثل همه عناصر استایل هر خانمی برای همه سلایق و علاقمندی ها مدلهای متنوع و متفاوتی دارند، این لباس مورد علاقه خانم ها از نظر‌های مختلف از جمله مدل و نوع برش و دوخت، جنس پارچه و قد لباس میتواند یک تنوع بی نظیر خلق کند که هر کدام از آنها را مناسب یک نوع از استایل و هیکل می‌کند. مثلا اگر دارای پاهای لاغر و استخوانی هستید احتمالا دامن های تنگ و کوتاه برای شما گزینه مناسبی نباشد، برعکس بعضی از دامن ها مانند میدی می‌توانند برای همه افراد با هر استایلی یک گزینه ایده آل باشند.

انواع دامن و روش های استایل

انواع دامن از نظر مدل

یکی از دسته بندی‌های اساسی در انواع دامن ها دسته بندی آنها از نظر مدل است، یک دسته بندی متنوع که گاهی در نوع برش متفاوت‌اند، گاهی با اضافه شدن یا حذف جیب یا پیلی و چین و گاهی هم  تنوع در قد آنها را متفاوت می‌کند. تنوعی از دامن ها از  مدل راسته گرفته که یک استایل ساده و رسمی می سازند تا دامن‌های کارگو که برای علاقمندان به استایل اسپرت مناسب اند و این روزها بسیار ترند شده‌اند. برای اینکه دامنی که انتخاب می‌کنید، متناسب با سبک پوشش و اندام شما باشد، علاوه بر طرح و رنگ و جنس پارچه، باید به مدل دامن و برش آن و جنس پارچه هم توجه کنید. فهرستی که در ادامه می‌بینید تعدادی از مهم‌ترین انواع دامن از نظر مدل دوخت است، که میتواند شما را در انتخاب بهتر دامن مناسب استایلتان راهنمایی کند.

انواع دامن از نظر مدل

دامن راسته

همیشه ساده ترین ها پر کاربردترین هم هستند. در میان تنوع بی نظیر دامن از جنس و دوخت و مدل دامن راسته همیشه یکی از دامن های محبوب و پر استفاده بوده در میان خانم‌ها بوده است. دامن راسته  در انواع مختلفی مانند پنبه، جین، پلی استر، و چرم دوخته می‌شود و می‌تواند با هر سلیقه ای هماهنگ باشد یکی از ویژگی‌های دامن بلند راسته این است که طول آن تا تا زیر زانو می آید این طول باعث می‌شود که این دامن به عنوان یک دامن بلند برای استفاده در مکانهای مختلف مناسب باشد.

دامن راسته

استایل با دامن راسته

ست کردن دامن با بالاپوش قطعا یکی از نکات اولیه برای داشتن یک استایل زیبا در ترکیب با دامن است. یکی از مزایای دامن بلند راسته این است که می‌تواند با انواع مختلفی از لباس‌های بالایی مانند تی‌شرت، بلوز، کت و جلیقه و… ترکیب شود و یک استایل هماهنگ و شیک بسازد. دامن راسته  به راحتی قابل تنوع است و می‌تواند به‌عنوان لباس رسمی و همچنین لباس روزمره استفاده شود.

استایل با دامن راسته

دامن میدی

این مدل دامن، قدی متوسط دارد و یکی از پرکاربردترین دامن‌های امروزی است که تقریبا برای هر زنی با هر استایلی یک انتخاب مناسب است ، دامن میدی در دهه‌های شصت و هفتاد میلادی وارد جریان اصلی فشن شد و به  دامنی گفته می شود که قد آن  بین زانو تا بالای مچ پا باشد. دامن میدی بدون نشان دادن قسمت زیادی از پا، استایلی نسبتا کژوال به خانم‌ها می‎‌دهد و برای افرادی مناسب است که طرفدار لباس‌های پوشیده‌تر هستند.

دامن میدی

استایل با دامن میدی

یکی از ویژگی‌های مهم مدل‌های میدی همین است که می‌توانند برای خانم‌هایی با هر شکل اندامی مناسب باشند. به صورت کلی هر دامنی که حدود سه یا چهار سانتی‌متر اطراف زانو شروع شود و به مچ پا برسد، میدی است. دامن های میدی اگر که در قد ثابت هستند اما در مدل دوخت انواع متفاوتی دارند، که لازم است آن را با توجه به هیکل و استایل خود انتخاب کنید برای مثال  زنانی که پاهای خیلی باریک دارند باید به سراغ مدل‌های پف‌دار و پر از جزئیات بروند تا توجه به سمت پایین‌تنه‌شان کشیده شده و پرتر جلوه داده شود و در مقابل خانم‌هایی با اندام پر و پاهای بزرگ‌تر باید به سراغ مدل‎های  کمی تنگ و بلند برند تا قوس پاهایشان به بهترین شکل نمایش داده شود.

استایل با دامن میدی

دامن کلوش (دامن دایره ای)

بدون شک یکی از محبوبترین و در عین حال راحت ترین مدلهای دامن مدل همیشه دامن کلوش است، این نوع از دامن که به دایره ای هم معروف است به نسبت دامن های دیگر از مقدار پارچه بیشتری در دوختش استفاده شده و یک استایل کاملا آزاد و راحت برای شما به همراه دارد. این دامن  به دلیل فرم و تیپ خاصی که دارد یک انتخاب مناسب  برای مراسم و مهمانی هاست  و در مدلهای مختلفی مثل چین دار، پفی، پشت کوتاه و جلو بند و… دوخته می شود.

دامن کلوش (دامن دایره ای)

استایل با کلوش

دامن‌های کلوش معمولا در ۳ مدل تمام کلوش یا ۴ کلوشه، نیم کلوش یا ۲ کلوشه یا یک کلوشه دوخته می‌شوند که به ترتیب از میزان پارچه کمتری استفاده میکنند. در نوع دوخت تمام کلوش معمولا به دلیل مقدار پارچه زیادی که مصرف می‌شود، آنها را بلند نمی‌دوزند.این نوع دامن‌ها یکی از انواع دامن‌های ساده است که تقریبا برای هر تیپ و استایلی مناسب است. این مدل در قسمت کمر، جمع می‌شود و چین دارد. مقدار چین‌دار و پر بودن این دامن به مقدار پارچه‌ای که در دوخت آن استفاده می‌شود بستگی دارد.

استایل با کلوش

دامن تمام کلوش

همانطور که گفته شد یکی از انواع دامن کلوش، دامن تمام کلوش است. یک دامن با متراژ پارچه زیاد که میتوانید به راحتی در آن زندگی کنید و برای روزها  خسته نشوید. از آنجا که در مدل تمام کلوش، میزان پارچه زیادی مصرف می‌شود معمولا در قد مقدار پارچه را کمتر می‌گیرند و آن را کاملا بلند نمی دوزند از این لحاظ این مدل برای دوخت دامن‌های بلند، زیاد به کار نمی‌رود.

دامن تمام کلوش

استایل با دامن تمام کلوش

دامن دایره‌ای، گرد یا تمام کلوش یکی از محبوب‌ترین انواع دامن است که بیشتر در استایل رسمی استفاده می‌شود و در سه ارتفاع، بالا، زیر و روی زانو رایج است و از آنجایی که بسیار پر چین است میتواند برای برخی استایل ها نامناسب باشد، این نوع از دامن برای اندام‌های ساعت شنی، مستطیل لاغر و مثلث برعکس کاملا مناسب است اما برعکس  و برای اندام سیب و تپل‌ها نامناسب است به خاطر که قسمت پایین تنه آنها را بزرگ تر نشان می دهد.  گاهی برای حجیم‌تر دیده‌شدن دامن تمام کلوش از آستر یا ژپون نیز  استفاده می‌کنند.  

استایل با دامن تمام کلوش

دامن فون

یکی دیگر از دامن های محبوب و در عین حال راحت دامن فون است. این دامن از محبوب ترین مدل های دامن است که برای اکثر تیپ ها و  اندام ها قابل استفاده است. این نوع دامن ها در قسمت دور کمر صاف و چسبیده هستند و هر چه به سمت پایین می رود گشادتر می شود و معمولا یک انتخاب مناسب برای مجالس و مهمانی هاست. این دامن شیک و نسبتاً رسمی در دسته بندی دامن فون شماره ۱، دامن فون شماره ۲ و دامن فون نیلوفری دوخته میشود.

دامن فون

استایل با دامن فون

اگر چه دامن فون بیشتر در دسته دامن های رسمی به حساب می‌آید اما می‌توان از آن استایل های مختلف ساخت. برای یک استایل کژوال می توانید دامن فون خود را با کفش های کتانی و یک تاپ یا تی شرت ساده ست کنید. همچنین ترکیب دامن فون را با کفش های پاشنه بلند و شومیز امتحان کنید که استایل شما را رسمی تر می کند و برای مهمانی ها و مجالس یک استایل شیک و زیبا برای شما بسازد.

استایل با دامن فون

دامن ترک

برخلاف دامن های قبلی که معمولا تنها یک برش اصلی دارند این نوع از دامن به واسطه برش‌های عمودی که روی دامن میخورد شناخته میشود. دامن ترک تعدادی برش های عمودی دارند که تعداد این برش ها معمولا به صورت چهار، شیش و هشت است و هرچه تعداد این برش ها بیشتر شود پهنای دامن مورد نظر نیز کاهش خواهد یافت و در دوخت آن میتوان از انواع پارچه های مختلف مانند نخ، حریر، تور و  کرپ استفاده کرد.

دامن ترک

استایل با دامن ترک

این دامن در هر نوع استایلی مورد استفاده قرار می گیرد و هم می توان از آن به عنوان دامن مجلسی و هم به عنوان دامن راحتی استفاده کرد.مثل خیلی از مدل های دیگر برای برخی از استایل ها گزینه مناسبی نیست ، برای مثال این نوع دامن برای افرادی که پایین تنه شان پهن است مانند اندام گلابی ها مناسب نیست زیرا موجب پهن تر نشان داده شدن بدن می شود اما بقیه اندام ها مجاز هستند که از نوع دامن استفاده نمایند. اما برعکس  این دامن ها در بدن افرادی که فرم اندام آنها حالت ساعت شنی است بسیار زیبا می شود و به دلیل برش های عمودی که در این مدل دامن وجود دارد قد فرد بلند تر دیده می شود و برای افراد قد کوتاه هم گزینه بسیار مناسبی است.

دامن پیلی

یکی از دامن‌های ترند و پر کاربرد در استایل‌های امروزی استفاده از دامن های پلیسه است. این دامن در عین حال  یکی از قدیمی‌ترین مدل‌ها نیز هست. هر قدر  پهنا و عرض این پیلی ها در دامن کمتر شود، دامن زیباتر به نظر خواهد آمد و شما را نیز کشیده‌تر نشان می‌دهد. معمولا برای دوخت این مدل، پارچه‌هایی را به کار می‌برند که الیاف مصنوعی آنها زیاد است؛ این نوع پارچه‌ها می‌توانند شکل و حالت پلیسه را حفظ کنند و معمولا بعد از شستشو نیازی به اتوکردن پلیسه ها نیست.

دامن پیلی

استایل با دامن پیلی

اگر از بین علاقمندان به دامن  پلیسه هستید و در کمد لباستان حداقل یک دامن پلیسه دارید باید گفت که شما یک قدم از بقیه جلوتر هستید و اگر اینطور نیست باید بگوییم که عجله کنید که عقب نمانید، چون این نوع از دامن ها امروز به یک ترند اصلی در صنعت پوشاک تبدیل شده است، دامنی که البته مد امروز و دیروز نیست و از سالها پیش در عرصه مد و پوشاک مطرح بوده است اما امروز اقبال و توجه به آن بیشتر از قبل هم شده است. اگر دوست دارید یک مدل دامن متفاوت به تن کنید و یا حتی اگر قد شما کوتاه‌تر از میانگین قد خانمهاست، این مدل گزینه مناسبی برای شما به شمار می‌رود. خط‌ های عمودی در این مدل، باعث می‌شود که خانم‌ها از نظر قدی بلندتر به نظر آیند و از این نظر خرید دامن پلیسه به کسانی که به قد بلند علاقه دارند، توصیه می شود.

استایل با دامن پیلی

دامن ماکسی

دامن ماکسی هم یکی از لباس‌هایی است که هر خانمی باید در کمد لباس خود داشته باشد. این مدل دامن به دلیل بلند بودن زیبا و شیک به نظر می‌رسد و در موقعیت‌های بسیاری کاربرد دارد. با به کارگیری صحیح دامن ماکسی در استایل در فصول و موقعیت‌های مختلف می‌توانید از آن استفاده کنید و منحصر به یک فصل سال نیست، این دامن ها علاوه بر ظاهر راحت و شیکی که دارند برای هر استایلی مناسب است و به این دلیل که بلندی آن تا مچ پا می رسد میتواند یک انتخاب مناسب برای فضای بیرون از خانه هم باشد ضمن اینکه قطعا این مدل دامن هیچ وقت از مد نمی افتد و در کمد لباس هر خانمی می‌تواند بسیار کارگشا باشد و هر وقت که با سوال اساسی «حالا چی بپوشم؟» مواجه شدید یک جواب راحت و همه چیز تمام برای شما باشد.

دامن ماکسی

استایل با دامن ماکسی

فرقی نمی‌کند که قد شما بلند یا کوتاه باشد، اندام توپر یا لاغری داشته باشید، در هر حال دامن ماکسی انتخاب مناسبی برای شما به شمار می‌رود. برای استفاده از دامن ماکسی در استایل تنها کاری که باید انجام دهید پیدا کردن طرح مناسب و ست کردن آن با اجزای دیگر استایل است چون دامن ماکسی خود به تنهایی برای زیبا کردن استایل شما پنجاه درصد راه را رفته است و با استایل کردن یک لباس مناسب برای بالاتنه میتوانید یک استایل رسمی و شیک داشته باشید، دامن ماکسی میتواند شما را قد بلندتر نشان بدهد و برای کسانی که قد کوتاهی دارند هم میتواند یک انتخاب ایده آل باشد.

استایل با دامن ماکسی

دامن ماهی

اگر به پری دریایی علاقمندید یک دامن ماهی توی کمدتان داشته باشید تا هر چند وقت یکبار در جلد پری دریایی فرو روید و لذت ببرید. دامن  مدل ماهی که به لباس پری دریایی نیز معروف است، از زانو به پایین گشاد می‌شود و حالتی شبیه به دم ماهی یا فرم بدن پری دریایی ایجاد می‌کند و یک انتخاب لوکس و مجلسی زیبا به شمار می‌رود و ظاهری فانتزی به استایل شما خواهد داد.

دامن ماهی

استایل با دامن ماهی

شاید اینطور به نظر نیاید اما  لباس مدل‌ ماهی علاوه بر افراد لاغر و خوش فرم، برای بسیاری از افراد با اندام‌های مختلف نیز می‌تواند مناسب باشد. فرقی نمی‌کند لاغر و خوش اندام باشید یا اینکه مقداری اضافه وزن داشته باشید و کمی چاق به نظر برسید؛ مزیت این مدل لباس‌ها این است که برای انواع اندام‌ها مناسب هستند از طرفی برای کسانی که پهلو و شکم دارند انتخاب بهتری است به است خاطر که این قسمت از بدن فرد را جمع می‌کند. پس اگر همیشه شکم و پهلوهایتان مانع  پوشیدن دامن مورد علاقه تان می شود دامن ماهی را امتحان کنید.

استایل با دامن ماهی

دامن تنگ

همیشه هم قرار نیست انتخاب ما راحت ترین گزینه ها باشد، گاهی شاید راه رفتن در دامن های باریک بتواند استایل زیباتر و شیک تری برای ما بسازد؛ به خصوص در کشورهای دیگر در مناسبات اداری و مکان های رسمی معمولا از دامن های تنگ برای استایل کردن استفاده می شود.  شاید پوشیدن این دامن ها کمی دشوار باشد اما به هر حال آنقدر زیبا هستند که به سادگی نمیشود از آن ها گذشت.

استایل با دامن تنگ


اگر در دامن های تنگ احساس راحتی نمی کنید یا عادت به پوشیدن چنین لباسی ندارید ، پیشنهاد می کنیم به نوع پارچه توجه کنید. زیرا پارچه ضخیم حرکت در دامن های تنگ را کمی دشوار می کند ، خصوصاً اینکه انواع دامن های بلند معمولاً با حرکت از بالا به مچ پا سفت می شوند. این نوع از دامن ها برای افراد بسیار لاغر  و استخوانی انتخاب مناسبی نیست و برعکس برای کسانی که پایین تنه درشتی دارند میتواند انتخاب مناسبی باشد که با ترکیب آن با یک شومیز یا لباس آزاد در بالاتنه استایل خود را تکمیل کنید.

دامن توتو

اگر از علاقمندان به تور و رنگ های متنوع هستید و یا اگر میخواهید یک استایل زیبا و در عین حال فانتزی برای خود داشته باشید این دامن یک انتخاب مناسب است.  دامن توتو که به آن دامن فرشته هم می گویند، یکی از آن لباس هایی است که دختربچه ها عاشقش هستند.دامنی که دوختش هم چندان زحمتی ندارد کافی است تکه هایی از تور را بدون چرخ خیطی و دوختن با یک کش ترکیب کنید و یک دامن زیبا و جذاب بسازید.

دامن توتو

استایل با دامن توتو

دامن توتو محبوب دختربچه هاست. پس اگر دختر دارید یا می خواهید به یکی از دختران اطرافتان هدیه بدهید یا توی خانه دختر بچه ای دارید و به فکر لباس مجلسی برای او هستید حتما به این نوع از انواع دامن ها فکر کنید، یک دامن پفی جذاب که در عین زیبایی ظاهری شاید و دخترانه را به همراه دارد.

استایل با دامن توتو

دامن چین دار

یکی دیگر از علاقمندی های هر دختری پوشیدن دامن چین دار است، عشق و علاقه ای که از همان کودکی آغاز می شود و تا بزرگسالی همراه زنان است، دامن چین دار به هر دامنی گفته می شود که دارای چین های عمودی از خط کمر یا بالا یا پایین تر از باسن باشد. همانطور که چین ها در نحوه چینش متفاوت هستند، دامن ها نیز متفاوت هستند و در انواع متنوعی از نظر جنس و قد دامن و میزان پرچین یا کم چین بودن دوخته می شوند.

استایل با دامن چین دار

برای اینکه یک دامن چین دار را به شکل بهتری استایل کنید کافی است یک سری نکات را در انتخاب لباس های تکمیل کننده دامن رعایت کنید تا استایل بهتری داشته باشید، ایکی از خاص ترین و جذاب ترین مدل ها برای دختران جوان و باریک اندام پوشیدن دامن کوتاه با جوراب شلواری بلند است. که برای کشیده تر نشان دادن قد بهتر است از جوراب شلواری هم رنگ دامن استفاده کنید. این کار میتواند در کنار استفاده از یک شومیز یا لباس تنگ در بالاتنه استایل زیبایی به شما بدهد و اندام شما را زیباتر کند، افرادی هم که دارای پاهای لاغر  دارند بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنند به این خاطر که پوشیدن جوراب شلواری به رنگ مشکی و تیره لاغری پاهایشان را برجسته تر خواهد کرد.

استایل با دامن چین دار

دامن کارگو

اگر دامن های خیلی دخترانه را دوست ندارید و یا با لباس های گل گلی و چین دار ارتباط برقرار نمی کنید، دامن کارگو بهترین گزینه برای شماست. یک دامن اسپورت که از شلوار شش جیب الهام گرفته شده است و مانند شلوار کارگو از پارچه‌های مقاوم و کتان تولید می‌شود. این نوع دامن معمولاً از طریق جیب‌های بزرگ و عمیق که در بخش‌های جانبی وجود دارد، شناخته می‌شود که به “جیب‌های کارگاهی” شهرت دارند . این طراحی خاص، دامن کارگو را از دیگر انواع دامن‌ها متمایز می‌کند و آن را به یک گزینه جذاب برای خانم‌ها در هنگام کار و فعالیت‌های روزمره تبدیل کرده است و امروز به یکی از پوشاک ترند در  عرصه مد و پوشاک تبدیل شده و علاقمندان بسیاری هم پیدا کرده است.

استایل با دامن کارگو

از آنجایی که دامن کارگو یک لباس کاملا اسپرت است باید در ترکیب آن با سایر المان ها هم این قاعده را رعایت کرد و از بالاپوش ها و کفش اسپرت استفاده کرد شما میتوانید دامن کارگو را به همراه تیشرت های گرافیکی و گشاد بپوشید. سوئیشرت های اورسایز نیز می توانند به جذابیت دامن کارگو بیفزایند علاوه بر این  دامن کارگو را می توانید با شومیز متناسب با سایزتان نیز ست کنید و در عین راحتی یک استایل جذاب و شیک داشته باشید.

دامن خمره ای

اگر از دامن های ساده و چین دار خسته شده اید و به دنبال دامنی هستید که علاوه بر سادگی ظاهری متفاوت تر از دامن های معمول دیگر داشته باشد دامن مدل دامن خمره ای میتواند یک گزینه مناسب برای شما باشد دامن خمره ای تا روی زانو هستند که فرم پاها رو دارند و از بالا به سمت زانوها تنگ تر می شوند. این دامن در واقع از جمله محبوب‌ترین مدل‌های دامن است که در طراحی لباس‌های مختلف استفاده می‌شود. این دامن از  قسمت کمر شروع می‌شود و به صورت پهناور تر به سمت پایین می‌رود و در انتها شکلی شبیه به حرف A به خود می‌گیرد و اگر برای پوشیدن دامن های بسیار گشاد یا بسیار تنگ محدودیت داریداین  دامن میتواند گزینه بهتری برای شما باشد که در عین راحتی ظاهری زیبا و رسمی و شیک برای شما به همراه خواهد داشت.

دامن خمره ای

استایل با دامن خمره ای


این نوع دامن معمولاً به صورت شیک و زیبا طراحی می‌شود و می‌تواند در بسیاری از فضاها و موقعیت‌ها به کار رود. از آنجایی که این دامن از قسمت بالایی خود به صورت پهناور تر است، برای افرادی که با دامن های تنگ و ضیق احساس راحتی نمی کنند، یک گزینه عالی است که میتوند با یک شومیز زیبا و طرحدار یک انتخاب مناسب برای مهمانی ها ودورهمی ها باشد. این نوع دامن برای کسانی که در پایین تنه برجسته هستند در مقابل دامن های تنگ میتواند انتخاب بهتر و راحت تری باشد.

دامن لنگی

اگر در پوشیدن لباس تابع قواعد و قوانین معمول نیستید و ترجیح می دهید خاص بپوشید میتواند دامن لنگی را هم در برنامه لباس های خود قرار دهید، این دامن از قدیمی ترین دامن های دنیای مد به شمار می رود و قدمت آن به عهد باستان می رسد. دامن لنگی در میان مصریان باستان بسیار پرطرفدار بوده است. وقتی دامن لنگی به تن دارید، همۀ توجه ها به سوی کمرتان جلب می شود. وقتی می‌خواهند این دامن را بدوزند، یک قسمت به پارچه‌ای که در جلوی دامن قرار می‌گیرد، اضافه می‌کنند. این مقدار پارچه‌ی اضافه شده، به سمت راست یا چپ دامن گره زده می‌شود و یک پیلی طبیعی و زیبا روی دامن ایجاد می‌کند. این ترفند، خالق تنوعی بسیار زیبا و جذاب در دامن خواهد بود.

استایل با دامن لنگی

الگوی دامن لنگی را میتواند روی دامن های فون و تنگ پیدا کرد که روی دامن های فون فرد آزادی و راحتی بیشتری را تجربه خواهد کرد، این نوع دامن را می توانید به همراه انواع تاپ و تیشرت گشاد و متناسب با سایزتان بپوشید خانم‌هایی که خیلی لاغر هستند و یا خانم‌هایی که اضافه وزن بالایی دارند، بهتر است از پوشیدن این لباس صرف نظر کنند. علاوه بر این خانم‌هایی که پاهای بلندی دارند نیز نباید این دامن را بپوشند؛ زیرا برش‌های عمودی این دامن، پاهای آنها را بلندتر از حد معمول نشان داده و از جذابیت استایل این گروه به شدت می‌کاهد.

دامن عروسکی

یکی از مدل دامن های پرطرفدار و دوست داشتنی در بین دختران جوان و نوجوانان دامن های چین دار است. این دامن ها به خاطر ظاهر فانتزی و بانمکی که دارند، برای دختران جوان بسیار مناسب هستند. طریقه دوخت این دامن ها بسیار راحت است. کافی است یک نوار مستطیلی شکل از پارچه را چین داده و به پایین دامن خود وصل کنید. اما دقت داشته باشید، برای دوخت این دامن ها باید به جنس پارچه توجه کنید. اگر پارچه شما خشک و خشن باشد امکان چیندار شدن را ندارد. از طرفی پارچه هایی که نرم و منعطف نباشند، بعد از دوخت ظاهر زیبایی نخواهند داشت.

استایل با دامن عروسکی

دامنهای کوتاه برای خانم ها و دختران جوان با فرم اندام لاغر و متناسب انتخابی ایده آل محسوب می شوند و اگر شما دارای پاهای خوش تراش و جذابی هستید بهتر است در صورت تمایل به استفاده از دامنها بهتر است این طرح ها را برای پوشیدن انتخاب نمایید. فقط کافی است دامن عروسکی را با یک جوراب شلواری همرنگ ست کنید تا قدتان بلندتر از چیزی که هست به نظر بیاید اگر هم دارای پایین تنه لاغر هستید با انتخاب رنگ های روشن میتواند مقداری  به پایین تنه تان حجم بدهید.

انواع دامن از نظر قد

همانطور که دامن از نظر انواع برش و دوخت تنوع بسیار زیادی دارد قد دامن هم میتواند به این تنوع ضریب بدهد، دامن های کلوش میتواند از قد کوتاه و مدل عروسکی گرفته تا دامن های خانمانه میدی یا متوسط و حتی ماکسی و بسیار بلند دوخته شود که برای همه سلیقه ها و علاقمندی ها گزینه مورد نظر وجود داشته باشد که بتوانید برای کاربردها و استفاده های گوناگون از این تنوع بی نظیر دامن بهره ببرید.

دامن کوتاه

دامن ها گاهی وقتها میتوانند انقدر کوتاه باشند که یک پوشش خصوصی و حتی برای ساحل و شنا به حساب بیاید و گاهی انقدر بلند و پوشیده که برای محیط بیرون و خیابان هم به کار گرفته شوند، یکی از این دامن های بسیار کوتاه، دامن مینی است این دامن را می‌توان یکی از کوتاهترین نوع دامن ها دانست که تا میانه‌های ران یا بالاتر می‌رسد، البته بعد از دامن میکرو که اندازه‌اش مانند دامن مایو است دامن مینی، مدل‌های مختلفی دارد؛ از تنگ گرفته تا اسکیتری و چیندار. دامن روی زانو هم ، همانطور که از اسمش پیداست، تا روی زانو می‌رسد  و بعد از دامن مینی میتواند در رده بندی دامن های کوتاه به حساب بیاید. این دامن‌ها بیشتر حالت خانمانه دارند و مناسب مناسبت‌های خانوادگی و مهمانی هستند و تقریبا برای همه اندام ها میتوانند گزینه مناسبی به شمار بیایند.

استایل با دامن کوتاه

 دامن‌های مینی مناسب دختران جوانی است که شکل اندامشان، سیبی شکل است این نوع دامن را می‌توان با تاپ یا بلوزی زیبا و کفش پاشنه بلند پوشید و در یک مهمانی یا مجلس شبانه درخشید، همراه شدن این دامنها  با بلوز ساتنی که در دامن قرار می‌گیرد هم یک انتخاب بسیار شیک و زیباست. افرادی که اندام ساعت شنی یا گلابی دارند، باید از جنس پارچه‌های نرمتری استفاده کنند درحالیکه اندام‌های مستطیلی و سیبی باید دامنی با پارچه‌های کتان، نخی و  پشمی بپوشند.

دامن میدی یا متوسط

دامن میدی که طول آن تا زیر زانو یا میانه ساق است، یکی از رایج‌ترین و ترندی‌ترین دامن‌های حال حاضر است. تقریبا تمامی دختران و زنان می‌توانند این نوع دامن را بپوشند، اما کوتاه‌قدترها باید از پارچه‌های نرمتر و منعطف‌تری استفاده کنند؛ دامن باید فیت تنگ‌ترین بخش کمر باشد و طولش هم بیشتر ۸سانت زیر زانو نباشد. این دامن از نظر قدی چیزی ما بین دامن های کوتاه و بلند قرار گرفته است و به همین دلیل هم کاربرد بسیاری دارد نه مانند دامن های بلند دست و پا گیر است و نه مانند دامن های کوتاه است که امکان پوشیدن آنها در هر مکانی فراهم نیست.

استایل با دامن میدی

به صورت کلی هر دامنی که حدود سه یا چهار سانتی‌متر اطراف زانو شروع شود و به مچ پا برسد، میدی است. به همین دلیل برای همه کسانی که حتی نقضی در پاهایشان احساس میکنند هم گزینه مناسبی است برای  مثال  زنانی که پاهای خیلی باریک دارند باید به سراغ مدل‌های پف‌دار و پر از جزئیات از دامن های میدی بروند تا توجه به سمت پایین‌تنه‌شان کشیده شده و پرتر جلوه داده شود و در مقابل خانم‌هایی با اندام پر و پاهای بزرگ‌تر باید  به سراغ مدل‎ های  کمی تنگ و بلند برند تا قوس پاهایشان به بهترین شکل نمایش داده شود که همه اینها می توانند در انواع دامن های میدی پیدا شوند.

دامن بلند

احتمالا در کمد هر زنی یک مدل از دامن های ماکسی پیدا می شود. دامن ماکسی، دامنی است که تا روی قوزک پا می‌آید و یک گزینه مناسبی به خصوص برای کسانی است که به دنبال لباس های پوشیده هستند. علاوه بر دامن های بلند ماکسی، دامن های بسیار بلندی هم وجود دارد که تقریبا روی زمین کشیده می شوند.

استایل با دامن بلند

دامن های بلند میتواند  تقریبا مناسب همه سبک اندام باشد و هرکسی می‌تواند در هر محیطی بپوشد. فقط دختران زیر اندام باید دامنی بپوشند که قالب بدنشان باشد و از جنس سبکتر دوخته شده باشد. در مورد دامن های بسیار بلند نیز معمولا بیشتر مناسب افراد قدبلند هستند، اما بهتر است که با پاشنه بلند پوشیده شوند، چون برری زمین کشیده می‌شوند. خانم‌هایی هم  که قد چندان بلندی ندارند، می‌توانند آن را بپوشند تا قدشان بلندتر به‌نظر برسد.. برای استایل کژوآل دامن کتان یا جین را همراه با بلوز و صندل بپوشید که دامن باید تا قوزک پا باشد.می‌توان  دامن های بسیار بلند را با بلوز یا تاپ بسیار ساده‌ای پوشید و نهایتا یک کت ساده روی آن پوشید.

انواع دامن از نظر جنس

با توجه به تنوع پارچه، دامن‌های مختلفی از نظر جنس وجود دارد. جنس دامن‌های مجلسی بیشتر از نوع دانتل، چرمی و ابریشمی است و دامن‌های اسپرت از جنس نخی، لی، ریون یا پشمی هستند که هر فردی میتواند با توجه به مورداستفاده ای که میخواهد از دامن داشته باشد بهترین جنس مورد نظر را خریداری کند.

دامن توری یا پفی

دامن های توری نوعی از دامن ها هستند که اکثر خانم ها و دختران جوان دوست دارند و از طرف عشق همیشگی دختر بچه هاست این نوع دامن ها که اخیرا مجددا در بازار پوشاک پرکاربرد شده اند، یک گزینه مناسب برای مهمانی و مجالس است تا همیشه لازم نباشد که  دامن های شیک و رسمی و یا پیراهن و یا حتی شلوار استفاده کرد بلکه گاهی هم میشود با انتخاب های جسورانه یک استایل جذاب و شیک داشت  مثل اینکه لباسهای خود را با یک دامن توری پفی به اصطلاح دامن پرنسسی ست کنید.

استایل با دامن توری

دامن توری مشکی کوتاه را با تاپ, بلوز گیپور, کراپ,  حتی تیشرت های ساده میتوان ست کرد، یک دامن توری مشکی با یک تاپ سفید یا قرمز میتواند یک انتخاب همه پسند و جذاب باشد ضمن اینکه انتخاب این سبک از استایل ها میتواند سن شما را پایین تر از چیزی که هست نشان دهد.

دامن پلیسه

 یکی از پرطرفدارترین دامن ها در استایل‌ بانوان دامن های پلیسه است این نوع از دامن ها از خیابان و خرید و روزمره گرفته مهمانی و مجلس کارایی دارد و همه پسند است، همه این ها در کنار اینکه دامن های پلیسه یک گزینه مناسب برای فصل گرماست میتواند آن را به یک گزینه ایده آل تبدیل کند به خصوص که دامن پلیسه به طور کلی فرد را لاغرتر و قدبلندتر نشان می‌دهد.

استایل با دامن پلیسه

درست است که دامن پلیسه بلند برای تابستان بسیار مناسب است و بیشتر افراد در این فصل از آن استفاده می کنند، اما می توانید ان را با یک بلوز در پاییز نیز بپوشید و برای اینکه بیشتر گرم شوید برای روی آن از پالتو یا بارانی استفاده کنید. در این صورت می توانید از چکمه های اسپرت یا پاشنه بلند نیز استفاده کنید تا استایل پاییزی خود را تکمیل کنید. دامن های پلیسه را میتواند با یک شومیز لطیف مثل ساتن  و حریر استایل کنید و در یک مهمانی و دورهمی بدرخشید.

دامن جین (دامن لی)

جمله ترند‌های دنیای مد و پوشاک که طرفداران زیادی دارد استایل با دامن جین است، در حال حاضر استایل با دامن جین مورد توجه بسیاری از شیک‌ پوشان قرار گرفته که با آن استایل‌ شیک و رسمی و حتی کژوال را به وجود آورده‌اند. رنگ و مدل دامن لی متنوع بوده و به صورت کوتاه و بلند برای مهمانی‌ها، بیرون و خانه قابل استفاده است.

استایل با دامن جین (دامن لی)

این دامن زیبا خیلی راحت با مانتو، بلوز و کفش ست می‌شود و از آنجا که دامن جین در مدل‌های کلوش، بلند، کوتاه و گلدوزی شده وجود دارد بدون دردسر می‌توان یک مدل را با استایل خود هماهنگ کرد. دامن جین جزء دامن‌های زیبا و همیشه مد است و افراد در همه سنین و انواع فرم بدن قادر به پوشیدن آن هستند. طرح‌های زیبا و خاص این لباس باعث شده که خانم‌ها جذب این لباس اسپرت شوند.

دامن پشمی

پشم یک پارچه ای فوق العاده برای استفاده در زمستان است. پشم نه تنها راحت و گرم است، بلکه این توانایی را دارد که شما را در برابر سرما محافظت کند و ظاهری زیبا به استایلتان بدهد.استایل های زمستانی همیشه متنوع تر از دیگر فصل های سال بوده اند و تعداد ست های لباس که می توان در فصل سرما زد خیلی بیشتر از دیگر فصل هاست. دامن های پشمی می توانند استایل خاص تر و متفاوت تری برای شما فراهم کنند. با توجه به قوانین و فرهنگی ایرانی اسلامی می توانید با دامن های پشمی بلند زنانه هم پوشش خوبی داشته باشید و هم گرمای لازم در فصل سرما را با این لباس های پشمی به همراه آورید.

استایل با دامن پشمی

یکی از نکات جالب در مورد استفاده از دامن‌های پشمی در زمستان این است که می‌توانید دامن خود با یک جفت چکمه تا بالای ران، ست کنید. این مدل بوت نه تنها شیک است، بلکه پاهای شما را نیز گرم نگه می‌دارد.
برای زیباتر کردن لباس خود، دامن خود را با یک کت چرم ست کنید.
یکی از روش‌های استفاده از دامن در هوای سردتر، ست کردن آن با یک کت بلند است. این یک ظاهر شیک و متناسب ایجاد می‌کند.

دامن چرم

یکی از دامن‌هایی که استایل شیک و رسمی می سازد دامن چرم است، لباس های چرم به طور کلی و دامن چرم از پارچه های چرم طبیعی یا مصنوعی به دست می‌آید. برای تهیه چرم طبیعی از روش دباغی پوست حیواناتی مثل گاو، گوسفند و بز و یا چرم مصنوعی استفاده می شود.لباس های چرم یک گزینه مناسب برای فصل سرد و یکی از بهترین گزینه ها برای مجالس و مهمانی های رسمی است. دامن چرم تاثیر بسزایی در خاص شدن استایل شما دارد فقط کافی است روی لباس های تکمیل کننده استایل خود دقت داشته باشید تا میزان درخشندگی چرم در لباس شما بیشتر دیده شود.

استایل با دامن چرم

درخشش دامن های چرم در فشن شو های مدرن بسیار دیده می‌شود. برای تبلیغات تلویزیونی، مدل ها و سوپر استار ها استفاده از دامن های چرم یک روال عادی و هیجان انگیز است و در فصول سرد سال و به خصوص یک گزینه بسیار مناسب است که می تواند با بافت یا فوترو سوییت ترکیب شود.

دامن حریر

اگر با پارچه های با ایستایی بالا و محکم راحت نیستید و ترجیح می دهید لباس های  لخت و با ریزش بالا بپوشید دامن های حریر مخصوص شماست،  پارچه حریر، از انواع پارچه های پرکاربرد برای دوخت لباس های زنانه است که در دوخت دامن های کوتاه و بلند نیز استفاده می شود، مدل دامن حریر در انواع مدل های طرح دار و ساده به دلیل زیبایی خیره‌کننده و حس نرمی و لطافتی که به فرد می دهد بسیار محبوب هستند. دامن های حریر به ویژه برای تابستان یک انتخاب راحت و خنک هستند و با تنوع و زیبایی خود، گزینه‌های بی‌شماری برای هر سلیقه و نیازی را ارائه می‌دهند.

استایل با دامن حریر

دامن مخمل

مخمل با رنگ های متنوع و جلای خاصی که دارد یک پارچه شکیل و باشکوه است که یک استایل شیک و ظریف برای فرد می سازد، لباس های مخمل که از قدیم نشان دهنده سبک لباس پوشیدن خاندان های سلطنتی بوده است  یکی از گزینه‌های محبوب در دنیای مد است که ترکیبی از زیبایی، شکوه و راحتی را به همراه دارد. اما حالا منحصر به اشراف نیست و همه می‌توانند این زیبایی و شکوه را به تن داشته باشند و علاوه بر اینکه یک گزینه مناسب برای مجالس است میتوان در استایل روزمره هم از نمونه هایی مثل مخمل کبریتی استفاده کرد.

استایل با دامن مخمل

یکی از جذابیت‌های بزرگ مدل دامن مخمل، طراحی‌های متنوع و الگوهای خیره‌کننده آن است. این لباس در انواع مختلف از الگوهای ساده و کلاسیک تا الگوهای گلبرگی یا مجسمه‌ای قابل دوخت است . این گستردگی در طراحی‌ها به افراد امکان می‌دهد تا مدلی را که به بهترین شکل با سلیقه و استایل آنها هماهنگ می‌شود، انتخاب کنند.

ست کردن دامن با شومیز

هر قدر که انتخاب نوع دامن و جنس آن در داشتن یک استایل زیبا تاثیر دارد، ست کردن آن با سایز بخش های پوشش هم مهم است، یکی از بخش های جدای ناپذیر از دامن در استایل، شومیز است، هماهنگ بودن شومیز و دامن میتواند انتخاب شما را تکمیل کند و یک استایل زیبا برای شما بسازد. قبل از هر چیز برای انتخاب پارچه دامن و نوع آن باید به موقعیتی که قرار است در آن حضور پیدا کنید، توجه داشته باشید و همین کار را در مورد شومیز هم تکرار کنید.

شومیزی را انتخاب کنید که بافت پارچه آن با دامن هماهنگ باشد. به عنوان مثال بهتر است دامن های راسته و مجلسی را با شومیزهای حریر ست کنید که یک گزینه مناسب برای مهمانی و مجالس است. اما اگر طرفدار استایل های غیر رسمی هستید؛ می توانید از ترکیب دامن های جین و شومیز استفاده کنید. دامن های پلیسه هم با شومیز یک استایل مینیمال به شما می دهند. برای داشتن یک استایل مینیمال، باید از رنگ های خنثی و نود استفاده کنید. به خاطر داشته باشید اگر شومیز شما دارای طرح شلوغی است، بهتر است از یک دامن تکرنگ و ساده برای ست کردن با آن استفاده کنید.

ست کردن دامن با مانتو

یکی از ترکیب های برنده ای که در سالهای اخیر ترند شده است ترکیب مانتو و دامن است، نکته ای که برای پوشیدن مانتو و دامن مهم است این است که وقتی میخواهید مانتویتان را با دامن، مخصوصا دامن پلیسه بپوشید،  دقت کنید که مانتو گشاد و پف دار نباشد یا ااگر هم مانتوهای بلند و مدل عبایی را انتخاب کرده اید بهتر است جنس پارچه سبک باشد.  

دامن های پشمی هم یکی از گزینه های است که معمولا و به ویژه در فصل زمستان با مانتو و پالتو ست می شود در ست کردن این دامن ها درصورتی‌که دامن شما تا حدی کوتاه باشد می‌توانید از بوت‌های بلند همراه با دامن استفاده کنید و یک استایل جذاب زمستانی بسازید. جین هم از دیگر مدل‌هایی است که معمولا در ترکیب با مانتو جذاب خواهد شد و میتوانید آن را در  چهار فصل سال به سادگی یا مانتوهای  جلوباز و جلو بسته ترکیب کنید و یک استایل جذاب بسازید.

نحوه‌ی استایل کردن دامن

برای داشتن یک استایل جذاب با دامن میتوانید یک سری از نکات را رعایت کنید تا  حرفه ای تر استایل کرده باشید برخی از این موارد و نکات را در ادامه می بینید.

یک کمربند اضافه کنید

همراه کردن یک کمربند با دامن میتواند جلوه و زیبایی آن را تکمیل کند، دامن‌های بلندتر اغلب با کمربندهای پهن‌تر جذاب‌تر به نظر می‌رسند، در حالی که دامن‌های کوتاه‌تر با کمربندهای نازک زیبا تر هستند.

نقطه‌ی کانونی را شناسایی کنید

میتوانید از دامن به عنوان نقطه کانونی استایل خود استفاده کنید به این معنی که یک مدل ژولیده و خاص و حتی با یک رنگ ویژه و پررنگ را به عنوان دامن انتخاب کنید و بقیه عناصر استایل را ساده و با رنگ خنثی انتخاب کنید.

یک کت چرمی سبک به استایل خود اضافه کنید

پس از انتخاب دامن یک تاپ سفید و یک کت چرمی بپوشید ، تمام حالا شما یک استایل حرفه ای  دارید.

لباس خود را متعادل کنید

در انتخاب عناصر لباس، تلاش کنید که بخش های مختلف استایل شما همدیگر را تکمیل کنند و به تعادل برسند، مثلا برای همراهی یک دامن گشاد و‌ پرچین یک شومیز ساده و اندامی انتخاب کنید و یا برعکس برای تکمیل یک دامن خوش فرم و تنگ یک شومیز یا تاپ آزاد انتخاب کنید.

کفش مناسبی را انتخاب کنید

معمولا دامن های کوتاه با بوت ها و نیم بوت ها ترکیب جذاب و برنده ای می سازند، حتی می توانید دامن های کوتاه غیررسمی را با کتانی های تخت ست کنید. حتی در انتخاب کفش برای دامن های بلند و بسیار بلند هم باید دقت کنید، قد پاشنه‌ی کفش خود را با دامن خاصی که می‌پوشید هماهنگ کنید. کفش‌هایی را انتخاب کنید که هنگام پوشیدن دامن هایی که بیشتر پاهایتان را در معرض دید قرار می‌دهند، به بلندای قد شما می‌افزایند.

جوراب شلواری بپوشید

دامن فقط منحصر به تابستان و روزهای گرم نیست و میتوانید با یک جوراب شلواری زمستانه دامن های مورد علاقه خودتان را در زمستان هم بپوشید کافی است یک جوراب شلواری هم رنگ دامنتان انتخاب کنید تا قدتان هم‌بلندتر از چیزی که هست دیده شود.

جوراب با دامن کوتاه بپوشید

می توانی دامن های پیلی دار یا عروسکی کوتاه را با جوراب های تا زانو و نیم ساق تکمیل کنید و به این شکل استایل زیباتری برای خود بسازید.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x