کمپین‌های بازار اجتماعی باسلام، از آغاز تا اکنون


1,762

basalam-campaigns-since-beginning

یکی از رویدادهای بازار اجتماعی‌ـ‌اینترنتی باسلام، برگزاری کمپین‌های مختلف برای بازارچه‌های باسلام است. در ادامه، گزارش کوتاهی از کمپین‌های باسلامی آمده است.


کمپین سلامتی

نخستین کمپین باسلام، کمپین سلامتی با عنوان «فروش تابستانه محصولات سلامتی» بود که در نیمه نخست تیرماه ۹۶ با شعار «تنت سلامت» برگزار شد.

در بخشی از معرفی این کمپین آمده است:

محصولاتی که در این کمپین حضور دارند، هر کدام از یک جای ایران می‌آیند، هر کدام داستانی دارند و تولیدکننده‌هایی از جنس خود ما برای تولید آن‌ها زحمت می‌کشند. بسیاری از آن‌ها محصولات خانگی‌اند و اگر خانگی نیستند، از خط تولیدهای صنعتی و بی‌روح رد نشده‌اند. رد دستان مهربان تولیدکننده را بر محصولات سلامتی این کمپین حس خواهید کرد؛ محصولاتی که خودشان مستقیم برای شما خواهند فرستاد.

در کمپین سلامتی باسلام، محصولات سنتی و مفید برای سلامتی، در چهار دسته عرضه شد:

  1. درمانی: مجموعه‌ای از عصاره‌های شفابخش، بسته‌های ترکیبی صد‌در‌صد گیاهی و پک‌های درمانی.
  2. تقویت‌کننده‌ها: گلچینی از سویق‌ها (گندم، برنج، نخود، عدس، چربی‌سوز و لاغری) به همراه معجون‌های ترکیبی و بمب انرژی.
  3. نوشیدنی‌ها: مجموعه‌ای از عرقیات تازه و انواع نوشیدنی‌های خنک تابستانی.
  4. تنقلات: سبد پر و پیمانی از میوه‌های خشک، انواع آجیل، شکلات و… برای یک شب‌نشینی به یادماندنی.

کمپین زیبایی

کمپین دوم باسلام در سال ۹۶ با موضوع زیبایی و عنوان «فروش تابستانه محصولات زیبایی» و شعار «زیبا(تر) شو» در نیمه دوم تیرماه برگزار شد.

در متن معرفی کمپین می‌خوانیم:

این فروش تابستانی، ویژه تولیدات خاصی برای زیبایی و سلامت مو و پوست است. زیورآلات دست‌ساز و کمیاب‌ هم بخش دیگری از این کمپین را تشکیل داده‌اند. این‌جا محصولاتی طبیعی را می‌خرید که بدون استفاده از مواد شیمیایی تولید شده‌اند و امروز کمتر کسی دغدغه تولید آن‌ها را دارد؛ چون این‌جا سلامتی و رضایت شما از سود مالی تولیدکننده‌ها مهم‌تر است؛ اصالت و سنت و دوستی، حرف اول را در بازار اجتماعی باسلام می‌زند

در کمپین زیبایی باسلام، محصولاتی مانند «رژ لب سنتی و بدون سرب»، «سرمه‌های طبیعی»، «ماسک صورت زغال» و «ماسک‌های دیگر»، «شامپوهای گیاهی»، «روغن کندش» (برای جلوگیری از ریزش مو و کمک به رویش مجدد مو) در دو غرفه سبد سبز سلامت سادات و روغن سنتی خندان و روغن‌های دیگر، و نیز سایر محصولات سنتی زیبایی که برای زیبایی فردی کاربرد دارد، عرضه شد.

کمپین صنایع‌دستی

و اما سومین و احتمالاً هیجان‌انگیز‌ترین کمپین باسلام، کمپینی است با موضوع صنایع‌دستی
و شعار «داستان دستان…».

هدف از این کمپین که در تابستان ۹۶ برگزار خواهد شد (ان شاء الله)، حمایت از تمامی تولیدکنندگانی است که در این صنعت مشغول هستند و نیز قرار گرفتن این ساخته‌های دست‌ساز هنری و باارزش در سبد خرید مصرف‌کنندگان باسلامی که به انسان‌ها و تلاششان اهمیت می‌دهند.

برای برگزاری کمپین صنایع‌دستی، برنامه‌ریزی‌های اولیه و بررسی محصولات صورت گرفته است و کارهای هنری، فنی و اجرایی آن در حال انجام است. در این‌جا برای اطلاع یافتن غرفه‌داران عزیز باسلامی و نیز خریداران و مشتری‌های گرامی بازار اجتماعی باسلام از مراحل و کارهای پیش از برگزاری کمپین، اطلاعیه‌های عمومی مربوط به این کمپین منتشر می‌شود.

اطلاعیه اول کمپین صنایع‌دستی: تولید، اصلاح و تکمیل محتوا

غرفه‌دار گرامی؛ سلام و ادب

احتراماً به اطلاع می‌رسد که به زودی و در تابستان ۹۶، «کمپین صنایع‌دستی باسلام» آغاز می‌شود. همان طور که می‌دانید، کمپین تبلیغاتی، فعالیتی چندجانبه است و یکی از عوامل مهم آن «پیام مناسب» و ارائه آن به مخاطب است. از این رو، محتوای غرفه‌ها در دو بخش معرفی غرفه و محصولات، نقش مهمی دارد و در باسلام نیز یکی از شاخص‌های امتیازدهی به غرفه‌ها و شرکت در کمپین‌ها، محتوا با ضریب سه است. برای نمونه، با توجه به امکانات فعلی سایت باسلام، محتوای صفحه محصول، دست‌کم شامل این موارد است:

  • نام کامل، دقیق و مناسب برای محصول (با به کارگیری نام چندبخشی)
  • خلاصه معرفی کوتاه و مفید برای محصول (زیرا ۱۵۵ کاراکتر از این متن، در نتایج جستجوی گوگل، زیر عنوان جستجو شده قرار می‌گیرد)
  • معرفی کامل محصول و توضیح بیشتر درباره ساخت و استفاده از محصول و…
  • وجود کلیدواژه‌ (تگ /برچسب) برای هر محصول (کلیدواژه‌های یک یا چندکلمه‌ای)
  • کامل بودن مشخصات کالا؛ مانند ابعاد (برای درک درست مشتری از اندازه واقعی محصول)، زمان ماندگاری و نحوه نگه‌داری محصول (بویژه در مواد غذایی)
  • عکس‌های باکیفیت و مناسب از محصول

همچنین به محتوای صفحه اول غرفه نیز دقت داشته باشید و قسمت‌های مختلف آن را با محتوای مناسب کامل فرمایید:

  • خلاصه معرفی کوتاه و مفید از غرفه
  • قصه محصول/ درباره یک زندگی/ درباره یک مکان/ ارزشش را دارد
  • گواهی‌نامه‌ها و تقدیرنامه‌ها (کامل بودن این قسمت برای برخی غرفه‌ها، لازم و ضروری به نظر می‌رسد و امتیاز غرفه‌دار را بیشتر می‌کند؛ مانند غرفه‌هایی که محصولات طبی و غذایی عرضه می‌کنند)
  • نگارخانه (شامل فیلم و عکس)

البته در ارزیابی غرفه‌ها، شاخص‌های دیگری نیز وجود دارد؛ مانند کیفیت کالا و تولید محتوای متنی و تصویری برای اثبات آن، ارائه تخفیف، ارسال به موقع و بسته‌بندی مناسب (در سفارش‌های قبلی و گزارش‌های مشتریان)، میزان بازدید و فروش و تعداد کالاها به نسبت نوع محصول و وضعیت بازار.

بنا بر این شایسته است غرفه‌داران باسلامی که محصولاتشان در دسته صنایع‌دستی قرار می‌گیرد، چه آن محصولات را در بازارچه صنایع‌دستی درج کرده‌اند یا در بازارچه‌های دیگر (مانند کیف و کفش)، نسبت به تولید محتوا یا اصلاح و تکمیل آن، در صفحه اول غرفه و نیز صفحه محصولات اقدام فرمایند تا در زمان بررسی نهایی غرفه‌ها و انتخاب کالاهای مشمول کمپین، غرفه و محصولات آن‌ها هم در نظر گرفته شود.

در پایان، توجه غرفه‌داران عزیز را به خواندن سه یادداشت کوتاه که برای غرفه‌داران شرکت‌کننده در کارگاه دوم ارتقا منتشر شده است جلب می‌کنیم:

اهمیت محتوا (۱)| نگارش محتوا

اهمیت محتوا (۲) | سئو (SEO) بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو

اهمیت محتوا (۳) | سئم (SEM) بهینه‌سازی محتوا برای شبکه‌های اجتماعی

همچنین مناسب است یادداشت‌های منتشرشده در وبلاگ باسلام و بویژه آن‌چه به مدیریت غرفه‌داری مربوط می‌شود را مطالعه فرمایید؛ مانند آموزش‌های پیشرفته برای ارتقا و بهبود غرفه.

با سپاس

بازار اجتماعی باسلام

اطلاعیه دوم کمپین صنایع‌دستی: ارائه تخفیف

غرفه‌دار گرامی؛ سلام و ادب

همان طور که بر اساس اطلاعیه اول کمپین صنایع‌دستی می‌دانید به زودی «کمپین صنایع‌دستی باسلام» آغاز می‌شود. امیدواریم که محتوای متنی و تصویری (عکس و فیلم) مناسبی در صفحه نخست غرفه و نیز صفحه محصولات قرار داده باشید.

اکنون که به مراحل بعدی برگزاری کمپین نزدیک می‌شویم، غرفه‌دارانی که همه یا برخی از محصولات آن‌ها در دسته صنایع‌دستی قرار می‌گیرد، اگر قصد ارائه تخفیف برای فروش محصولات غرفه‌شان را دارند، تا ۱۲ مرداد ۹۶ آمادگی خود را و نیز نام محصولات مشمول تخفیف و درصد تخفیفشان را به نشانی تلگرامی @mimbasalam اعلام کنند.

البته این تخفیف، در طول دو هفته زمان برگزاری کمپین خواهد بود و غرفه‌دارن عزیز می‌توانند تخفیف را برای همه محصولات غرفه یا تنها محصولات مشمول صنایع‌دستی در نظر بگیرید. زمان دقیق برگزاری کمپین صنایع‌دستی اطلاع‌رسانی خواهد شد. البته یادآوری می‌کنیم که با توجه به امکانات جدید سایت باسلام، غرفه‌داران، خود باید هم‌زمان با آغاز کمپین، تخفیف‌ها را برای این محصولات اعمال کنند و پس از پایان کمپین، قیمت‌ها را به قبل از تخفیف برگردانند.

دوباره تأکید می‌کنیم که محتوای مناسب، در کسب و کار اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ، نقش بسیار ویژه و مهمی دارد و یکی از منابع اصلی افزایش ترافیک پایدار برای صفحه غرفه و صفحه محصولات شماست که نتیجه آن افزایش احتمال فروش و وفاداری مشتری است. در حقیقت، تلاش شما غرفه‌داران عزیز برای تولید محتوای مناسب، لازم و ضروری است؛ زیرا در کمپین تبلیغاتی، بازاریابی محتوایی و مبتنی بر داده‌ها، سئو (SEO) [بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجوگر]، سئم (SEM) [بهینه‌سازی محتوا برای شبکه‌های اجتماعی]، ایمیل مارکتینگ و هر گونه بازاریابی اینترنتی، تولید محتوا، همیشه یکی از عوامل مؤثری است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

با سپاس

بازار اجتماعی باسلام

[button href=”https://basalam.com/new/page/sitemap” align=”center” target=”_blank”]کمین‌های دیگر باسلام را در این صفحه ببینید[/button]

 



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x