توپک خرمایی برای بچه‌های نازدار


11,976

باسلام | Basalam - دستور پخت توپک خرمایی

اگر از آن مادرانی هستید که به دنبال یک میان‌وعده مقوی برای بچه‌ها هستید، یا اگر از خواص زیاد سویق گندم خبر دارید ولی برای خوراندنش به بچه‌های‌تان به مشکل خورده‌اید، این مطلب راه حل خوبی برایتان دارد. می‌خواهیم با هم یک خوراکی خوشمزه فوق‌العاده راحت و بسیار مقوی درست کنیم: توپک خرمایی یا همان حلوای خرمایی. اگر احیانا نمی‌دانید سویق چیست، این مطلب را بخوانید: سویق چیست و چه خواصی دارد؟

همه مواد لازم برای پخت توپک خرمایی

باسلام | Basalam - مواد لازم برای پخت توپک خرمایی شامل کره خرما و سویق

خواص توپک خرمایی یا حلوای خرما

  • گندم یکی از مقوی‌ترین غلات است که سرشار از مواد معدنی و ویتامین B و E است و در طب اسلامی به عنوان یکی از مؤثرترین مواد برای تقویت بنیه کودکان معرفی شده است. به همین دلیل مصرف روزانه یک قاشق سویق گندم برای بهبود و تقویت قوای بدنی سفارش شده است.
  • بیشتر ما از کره و روغن، چرب بودنش را می‌شناسیم و حتی شاید از ترس بالا رفتن چربی از آن پرهیز می‌کنیم. ولی خبر خوب اینکه هر روغن و کره‌ای بد نیست و بعضی از روغن‌ها مثل روغن‌های حیوانی و شحم گاو حتی با افزایش سوخت و ساز بدن، باعث کاهش چربی‌ها می‌شوند. کره حیوانی علاوه بر کالری بالایی که دارد یک منبع خوب کلسیم است. در مقاله گنجِ چربِ بی نظیر؛ روغن شحم بیشتر بخوانید.
  • خرما به تنهایی یک ماده انرژي‌زاست که پر از انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر است و یکی از بهترین خوردنی‌ها برای رشد ماهیچه‌هاست؛ پیش‌گیری‌کننده از پوکی استخوان است و کم‌خونی را درمان می‌کند. درباره فواید خرما اگر بخواهیم حرف بزنیم، حالا حالاها باید بنویسیم. پس برای دور نشدن از روش تهیه بمب انرژی‌مان، مطالعه درباره خواص مواد اولیه این حلوا را به عهده خودتان می‌گذارم.

فقط یادتان باشد این حلوا یک میان‌وعده مناسب برای فصول سرد است؛ چون گندم، روغن کنجد و خرما و شکر سرخ، همه طبیعت گرم دارند.

طرز تهیه توپک خرمایی

  1. به طور عادی‌، دستور پخت حلواها با تفت دادن آرد شروع می‌شود ولی اینجا کار ما راحت‌تر شده، چون این حلوا با سویق درست می‌شود. سویق گندم یک آرد گندم کامل است که کمی تفت خورده است. پس مرحله تفت دادن آرد قبلا طی شده و از همان اول می‌توانیم کره یا روغن را بهش اضافه کنیم.
  2. کمی که روی حرارت کره و سویق را به هم زدیم، نوبت به خرما می‌رسد. پوست و هسته خرما را جدا می‌کنیم و آن را به سویق و کره اضافه می‌کنیم. روی حرارت ملایم به هم می‌زنیم تا خرما نرم شود. بعد با پشت قاشق خرما را فشار می‌دهیم تا له شود و خوب با سویق و کره مخلوط شود.
  3. حالا تابه را کنار می‌گذاریم تا حلوا کمی خنک شود. وقتی دمایش پایین آمد نصف قاشق از مواد را برمی‌داریم و کف دست‌مان آن را گرد می‌کنیم. بعد توی کنجد، پودر نارگیل یا پودر پسته می‌غلطانیم. حالا شما چند گلوله انرژی‌زا دارید که اگر بزرگ‌ترها همه‌اش را با چای نخورند و چیزی از آن به بچه‌ها برسد، حتما از طعم این کوفته‌های شیرین استقبال می‌کنند و به زودی تپل می‌شوند!
باسلام | Basalam - دستور پخت توپک خرمایی یا حلوای خرمایی



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x