سوت پایان دوره اول تازه‌نفس‌ها + نتایج


1,199

results-of-tazenafasha-1st-round

اولین دوره تازه‌نفس‌ها تمام شد. به زودی دوره دوم لیگ تازه‌نفس‌ها و جریان کاپیتان‌ها آغاز می‌شود. تجربه‌های دور اول و چالش‌های آن چراغ راهی است که دور دوم با قدرت و دقت بیشتری برگزار شود. آنچه می‌خوانید گزارشی کلی از این رویداد است.


گزارش دوره اول

گاهی نفس‌گیر می‌شد و گاه جو آرامی پیدا می‌کرد؛ ولی در همه حال پر از خاطره و شور و اشتیاق.

ماجرا از این قرار است که غرفه‌دارها با همکاری غرفه‌های موفق‌تر رونقی تازه به کسب و کارشان می‌دادند. هر غرفه به انتخاب خودش عضو یکی از تیم‌ها می‌شد و با همکاری و تعامل در تبلیغات، برای بهبود و ارتقای غرفه‌هایشان کوشش می‌کردند.

استقبال از طرح بسیار خوب بود. ۵ نفر از غرفه‌دارها اعلام آمادگی کردند که کاپیتان تیم‌ها شوند. در جشنی که به مناسبت ۵۰۰ تایی شدن غرفه‌ها در ۱۶ شهریورماه ۹۶ در دفتر مرکزی شرکت باسلام گرفته شد، غرفه‌دارهایی که اعلام آمادگی کرده بودند دعوت شدند و جلسه توجیهی برگزار شد.

تعداد تیم‌ها و غرفه‌های شرکت‌کننده

بعد از فراخوان، ۵ تیم تشکیل شد که از میان غرفه‌‌دارهای دیگر شروع به یارگیری کردند و در طول دوره مدام تیم‌هایشان را گسترش می‌دادند. در مجموع ۱۷۳ غرفه شرکت کردند.

ملاک امتیازها

در طی چند جلسه و سبک سنگین کردن شرایط، این ملاک‌ها برای امتیازها در نظر گرفته شد:

  1. بالانس ترکیب فروش و تراکنش غرفه‌ها (هر فروش بالای ده هزار تومان ۱۰ امتیاز)
  2. غرفه دعوت‌شده توسط کاپیتان یا اعضای تیم با دو فروش موفق (۳۰ امتیاز)
  3. بازدید از غرفه (به ازای هر ۳۰۰ بازدید تیمی ۵ امتیاز)
  4. اضافه شدن غرفه جدید به تیم در جریان طرح که حداقل دو فروش در طول دوره انجام دهد (۲۰ امتیاز)

تاریخ شروع و پایان اولین دوره

شروع لیگ تازه‌نفس‌های ۱ ضرباهنگ بسیار بالایی داشت. این لیگ ۱۴ شهریور کلید خورد و قرار بود در بازه ده‌هفته‌ای به پایان برسد. اما به دلیل اینکه کاپیتان‌ها کار را بسیار پرحجم شروع کرده بودند، احساس کردند زمان بیشتری نیاز دارند. برای همین با توافق دسته‌جمعی این زمان تمدید شد تا در آرامش بیشتر، رفاقت و رقابت را ادامه دهند. نهایتاً بعد از ۲ ماه در ۲۸ مهرماه پایان دوره اول اعلام شد.

اسامی تیم‌های شرکت‌کننده (به ترتیب حروف الفبا)

  • +۹۸
    به کاپیتانی غرفه انیس آذین (انیس مسعودی)
  • حس پرواز
    به کاپیتانی غرفه‌های آویسا و هانان فود (آقایان عربلو، ابراهیمی و خانم گندمکار)
  • کلون
    به کاپیتانی غرفه ویترای آرمتی (خانم مریم اصغری)
  • همیاران
    به کاپیتانی غرفه‌های وجیسنک و خونه به خونه (آقایان شاکریان و درخشنده)
  • هنرآفرین
    به کاپیتانی غرفه‌های دکوگالری و روبانا (خانم‌ها انارکی و خسروی)

سوت پایان اولین دوره و نتیجه

بالاخره بعد از کلی هیجان تیم حس پرواز به کاپیتانی غرفه آویسا (آقای عرب لو و آقای ابراهیمی) و غرفه هانان فود (خانم گندم‌کار) موفق شد امتیاز بیشتری نسبت به سایر تیم‌ها بگیرد و اول شود. هر چند غرفه هانان فود در ابتدا به عنوان کاپیتان نبودند ولی گویا به صورت رسمی تفاهم کردند که مشترکاً کاپیتان باشند و باسلام پس از مذاکره با طرفین این تفاهم را به رسمیت شناخت.

بعد از تیم حس پرواز، دو تیم دیگر همیاران به کاپیتانی غرفه‌های وجیسنک و خونه به خونه (آقایان محمدصادق شاکریان و جناب درخشنده) و تیم هنرآفرین به کاپیتانی غرفه‌های دکوگالری و روبانا (خانم‌ها سمانه انارکی و خسروی) به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

ارتقای دوره بعدی تازه‌نفس‌ها با راهبری یکی از کاپیتان‌های دوره قبل

طرح لیگ تازه‌نفس‌ها ذات مشارکت‌پذیری و اجتماعی بالایی دارد و طبعاً خطاپذیری آن هم بالا می‌رود. ولی همراهی و پای کار بودن شگفت‌انگیز غرفه‌دارها بخصوص غرفه‌های کاپیتان باعث شد این چالش‌ها پشت سر گذاشته شود.

بی‌تردید در دور دوم با تجربه بالاتر و دقت و انگیزه بیشتری غرفه‌دارها و کاپیتان‌ها پای کار هستند. راهبری دوره جدید را غرفه بافتنی‌های انیس آذین (خانم انیس مسعودی) که یکی از کاپیتان‌های دوره اول بود به عهده می‌گیرند که مهم‌ترین بخش ارتقا و تکمیل تازه‌نفس‌ها در این مرحله است.

آنچه که از این طرح به یادگار ماند، افزایش صمیمیت و رفاقت بین غرفه‌دارها و آشنایی بیشتر غرفه‌های تازه با دیگر همکاران‌شان بود. بسیاری از غرفه‌هایی که پای کار بودند سعی کردند دستی به سر و روی غرفه‌شان بکشند، محتوای متنی‌شان را ارتقا بدهند، عکس‌های بهتر و زیباتری از محصولات باکیفیت‌شان بگیرند و اگر محصول‌شان بدون معرفی بود یا معرفی کاملی نداشت آن را به بهترین حالت ممکن به مشتری‌شان معرفی کنند و انگیزه بدهند.



به اشتراک بگذارید:

دیدگاه ها

guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x